حضور 30 شرکت معتبر داخلی در چهارمین بازار ملی پویانمایی

چهارمین بازار ملی پویانمایی از 18 تا 21 اسفند در حاشیه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر نهمین جشنواره بین‌الملی پویانمایی تهران درباره جزییات بازار ملی پویانمایی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان ملزومات پویانمایی، انیماتورها، شرکت‌های گروهی، خریداران و عرضه‌کنندگان ابزار و ادوات تخصصی هنر پویانمایی که دارای مجوز رسمی هستند، می‌توانند در این بازار شرکت کنند. این بازار در 3 دوره‌ قبلی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در سال‌های 87 ، 89 و 91 نیز برگزار شده است.
محمدرضا کریمی‌صارمی افزود: این چهارمین بازار ملی پویانمایی ایران است که 30 شرکت معتبر داخلی شامل دولتی و خصوصی در آن حضور دارند. امسال چهار دانشکده مقطع کارشناسی ارشد در این بازار حضور دارند و به جرأت می‌توانم اشاره کنم که اتفاق‌های خوبی برای شرکت‌هایی که در این بازار حضور دارند، می‌افتد.
دبیر نهمین جشنواره بین‌اللملی پویانمایی تهران با اشاره به این‌که در همین بازار در سال‌های گذشته چندین قرارداد بسته شده، افزود: امسال به تمام روابط عمومی‌های سازمان‌های شرکت‌کننده از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. شرکت‌هایی که می‌خواهند در حوزه پویانمایی، گرافیک و موشن‌گرافیک اقدامی انجام دهند، کارشناسان این‌جا حضور دارند. اگر بتوانیم در این بازار بسترسازی برای ایجاد اشتغال‌زایی و بسته‌شدن قرارداد داشته باشیم، موفق خواهیم شد.
وی در رابطه با حضور شرکت‌های خارجی نیز بیان کرد: شرکت‌های خارجی می‌توانند در این بازار به عنوان مهمان حضور داشته باشند، اما غرفه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. حدود دو هفته پیش غرفه‌های ما تکمیل شده و الان  درحال کوچک‌سازی غرفه‌ها برای جای دادن شرکت‌کنندگان بیشتر در این بازار هستیم. یکی از آرزوهای ما این است که این بازار بین‌المللی شود و آن قدر ظرفیت دارد که در سال غیر از برگزاری در حاشیه جشنواره روی این مسأله به صورت مستقل فکر کنیم.
کریمی‌صارمی در پایان گفت: در پایان بازار به شرکت‌کنندگانی که در آن شرکت کرده‌اند، مدرک حضور در این بازار اعطا می‌شود.
گفتنی است، نهمین جشنواره بین ‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفندماه جاری در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر پذیرای شرکت کنندگان است.