می‌توانیم از گردش مالی 209 میلیارد دلاری سهم داشته باشیم

دکتر داریوش بیضایی، کارشناس و منتقد انیمیشن گفت: به شرط آنکه دانش حرفه‌ای را بالاتر ببریم، می‌توانیم از سهم 209میلیارد دلاری سالیانه گردش مالی انیمیشن دنیا، سهم بزرگی داشته باشیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ دکتر داریوش بیضایی در باره تأثیر جشنواره پویانمایی بر انیمیشن ایران تأکید کرد: انیماتورهای ایرانی ذهن پویایی دارند، در صورت بهره‌گیری از دانش به روز دنیا می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. تصورم بر این است که ابتدا باید سطح آگاهی و دانش بالا رود تا کیفیت نمایشگاه و جشنواره‌ها بالاتر باشد.
وی افزود: ابتدا باید دانش فنی مدیریتی انیمیشن و تکنولوژی تغییر کند. وقتی دانش به روز شود، با ذهن پویایی که هنرمندان ایرانی دارند می‌توانند به درجه‌های بالایی برسند.
بیضایی افزود: من سال‌ها خارج از کشور در این حوزه فعالیت کرده‌ام، به همین علت می‌توانم بگویم انیماتورهای ایرانی از نظر خلاقیت، ذهن پویایی دارند و داستان‌هایی که ایرانی‌ها دارند شرایط بسیار خوبی را ایجاد کرده است.
این کارشناس انیمیشن ادامه داد: اگر دوستان فعال در حوزه انیمیشن ایران انعطاف بیشتری به خرج بدهند و از دانش جدید بیشتر بهره بگیرند، جشنواره پویانمایی هم می‌تواند بر این حوزه تاثیرگذار باشد.
گفتنی است، نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر پذیرای شرکت‌کنندگان است.