مرور آثار استودیو هورخش در بخش چشم‌انداز جشنواره پویانمایی

در بخش چشم‌انداز نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، آثار استودیو هورخش مرور می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش چشم‌انداز نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی به شیوه غیررقابتی به معرفی و نمایش استعدادهای نوپا و مروری بر آثار مختلف می‌پردازد. این بخش در جشنواره نهم شامل پنج تقسیم‌بندی است که «استودیو هورخش» یکی از آن‌ها است.
بر اساس این گزارش، ‌استودیو هورخش در سال 1387 با همکاری گروهی از جوانان تاسیس شد و اولین تولید کننده پویانمایی‌های دو بعدی دیجیتال در ایران است. این استودیو افتخاراتی در جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دریافت تندیس هفتمین جشنواره پویانمایی تهران، جام سفالین آسیفا به دلیل تولید پویانمایی‌های تجربی و خاص و همچنین دریافت جایزه کارگردانی از هفتمین جشنواره پویانمایی تهران و ده‌ها حضور موفق در جشنواره‌های داخلی و خارجی اشاره‌ کرد.
استودیو هورخش در سال 1389 اولین تجربه خود را در زمینه تولید پویانمایی‌های سینمایی با انیمیش سینمایی آخرین داستان آغاز کرد که این پویانمایی در آستانه تولید توانست بین شش پویانمایی برتر جهان در جشنواره پویانمایی «انسی» فرانسه 2013 انتخاب و برای معتبر‌ترین تهیه‌کنندگان و تولید‌کنندگان پویانمایی جهان معرفی شود. استودیو هورخش در سالی که گذشت اولین تجربه خود را در زمنیه تولید سریال پویانمایی با سریال «جاحکایتی» پشت سر گذاشت و همچنان با همکاری بیش از 60 هنرمند جوان در حال تولید پویانمایی سینمایی «آخرین داستان» و تولیدات مستقل و تجربی است.
بر اساس این گزارش، در بخش مروز آثار استودیو هورخش «معرفی سینمایی انیمیشن آخرین داستان»، «سریال جا حکایتی 13 قسمتی»، «تو...!»، «کات ...!» و «درباره‌اش فکر کن» به نمایش گذاشته می‌شود.
گفتنی است، نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر پذیرای شرکت‌کنندگان است.