درخواست ابوالفضل جلیلی از سینماگران برای حضور در جشنواره پویانمایی

ابوالفضل جلیلی از تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان سینمای ایران درخواست کرد در نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضوری فعال داشته باشند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابوالفضل جلیلی؛ کارگردان سینمای ایران گفت: من همیشه فکر می‌کنم کسانی که در زمینه سینمای انیمیشن کار می‌کنند، عارفان واقعی هستند، چون بیشترین زحمت را می‌کشند و کمترین توقع را دارند. در صورتی که بیش‌ترین بهره را همین آثار انیمیشن هستند که به مخاطب می‌دهند.
این کارگردان سینما افزود: از کودک و نوجوان گرفته تا افراد سالمند همیشه به انیمیشن نگاهی لطیف و انسانی داشته‌اند.
وی با اشاره به خاطره حضورش در جشنواره اوبرویله فرانسه و نمایش فیلمش در کنار آثار استاد علی‌اکبر صادقی گفت: استقبال از شش فیلم انیمیشن علی‌اکبر صادقی آن‌قدر زیاد بود که من متعجب مانده بودم. جالب است که مخاطبان فرانسوی از تکنیک و محتوای این آثار کوتاه انیمیشن به وجد آمده بودند و به سرعت نام ایران را به ستاره جشنواره تبدیل کردند.
جلیلی تاکید کرد: من همیشه معتقدم در هر جامعه و حکومتی، خصوصاً در جامعه ما باید انرژی و هزینه زیادی را صرف فیلم‌های انیمیشن کرد. چون بهترین راه ارایه اندیشه همین حوزه است.
کارگردان دلبران و رقص خاک در پایان اشاره کرد: من انیمیشن کار نکرده‌ام، اما این نوع سینما را خیلی دوست دارم و از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم. در عین حال از همه تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازانی که لطیف فکر می‌کنند و برای آینده سینمای ایران آثار قوی و پرمحتوا می‌خواهند تقاضا می‌کنم در جشنواره پویانمایی تهران حضور فعال داشته باشند. از مسوولان وزارت ارشاد هم می‌خواهم به این جشنواره بسیار اهمیت بدهند.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند سال جاری در هفت سالن پذیرای شرکت‌کنندگان است.