سهم فیلم‌های کانون از جشنواره پویانمایی تهران، پنج جایزه بود

چهار فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پنج جایزه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را از آن خود ساختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین پایانی این جشنواره که روز 21 اسفند 1393 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد و در بخش مسابقه ایران این رویداد هنری، فیلم «وقتی که بچه بودم» مریم کشکولی‌نیا جایزه فیلم اول، شامل تندیس طلایی همراه با جایزه‌ای نقدی را به دلیل استفاده استادانه و با معنا از تکنیک شن برای ساختن داستانی شاعرانه و عمیق به دست آورد.
هیات داوران این رویداد همچنین جایزه بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان را به خاطر رویکرد هوشمندانه و موفق در خلق داستانی کودکانه و زیبا با تعامل خیال‌انگیز تصویرگری و موسیقی را به حمید کریمیان کارگردان فیلم «بزغاله‌های ابری» اهدا کرد.
دیگر عنوانی که فیلم‌های کانون از این جشنواره به دست آوردند، جایزه سوم بخش مسابقه ایران شامل تندیس برنزی همراه با جایزه نقدی بود که به خاطر انتخاب به جا و اجرای هنرمندانه تکنیک تصویرسازی جهت خلق فضایی یکدست، داستانی تأثیرگذار وشاعرانه به غلامرضا کزازی کارگردان فیلم «قلب مترسک» تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلم تجربی بخش مسابقه ایران نیز یک تندیس نقره‌ای همراه با جایزه نقدی بود که به خاطر شهامت در پیوند نگاه سینمایی و تکنیک‌های متحرک‌سازی در خلق روایتی ذهنی و شخصی، به شیوا صادق‌اسدی برای فیلم «پدربزرگ» اهدا شد.
در همین حال فیلم «وقتی که بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از ایران نیز به خاطر به تصویر کشیدن یکی از دغدغه‌های فراگیر کودکان در سراسر جهان جایزه سازمان بین المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان سیفژ را از آن خود ساخت.
چهار فیلم جدید کانون در ماه‌های اخیر در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی در سطح جهان به نمایش گذاشته شده است و از این راه جوایزی را نیز به دست آورده‌اند.
فیلم بچه گربه در جشنواره‌هایی مانند انسی، آلترناتیو رومانی، جیفونی ایتالیا و ... حضور داشت و دریافت جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم رشد ایران، توفوزی گرجستان و «انیماکف» بلاروس از جمله موفقیت‌های آن به شمار می‌رفت.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روزهای 17 تا 21 اسفند در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون و 5 سالن دیگر پایتخت برگزار شد و داوری آثار آن را تعدادی از چهره‌های شاخص ملی و بین‌المللی عرصه‌ی پویانمایی ایران و جهان برعهده داشتند.

برچسب‌ها