مسوولان کانون از جشنواره پویانمایی تهران حمایت می‌کنند

رییس جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت مسوولان کانون به این جشنواره به عنوان یک رویداد بزرگ قابل گسترش نگاه می‌کنند که می تواند با کیفیت بالاتری برگزار شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی باقری در پایان نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تصریح کرد که این جشنواره به اذعان صاحب‌نظران از جایگاه ممتازی برخوردار شده است و آن‌ها از آن به عنوان یک دانشگاه یاد می‌کنند که تنها به نظریه اکتفا نمی‌کند، بلکه به محلی برای فراگیری عملی پویانمایی تبدیل شده است.
 وی گفت روند صعودی رشد و گسترش جشنواره غیر قابل انکار است چرا که اکنون نمونه‌های بسیار ممتازی از آثار انیمیشن 74 کشور جهان در آن ارایه شده است.
معاون تولید کانون تصریح کرد که مسوولان کانون بر این باور‌اند که با آینده پژوهی می‌توان جایگاه و کیفیت این جشنواره را ارتقا داد. این رویداد هنری اکنون جایگاه خودش را در بین مخاطبان داخلی پیدا کرده و در بین جشنواره‌های جهانی در رده الف قرار دارد اما کانون با نگاه به پیشینه‌ی درخشان جشنواره، سرمایه گذاری خود را افزایش خواهد داد و و با حمایت‌های مادی و معنوی مدیرعامل و مسوولان کانون، روند رشد و بالندگی کیفی و کمی جشنواره تقویت می‌شود.
باقری در ادامه، اضافه کردن بخش‌های جدید به جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مربیان کانون به منظور تقویت این هنر در مراکز کانون، اهتمام به بخش دانشجویی و حمایت از دانشجویان خوش فکر و مستعد به منظور بروز و شکوفایی استعدادهای آنان را از ویژگی‌های شاخص این دوره از جشنواره برشمرد و گفت: کانون این جوانان مستعد را رها نخواهد کرد و با شناسایی آن‌ها در همین جشنواره، ساخت برخی از فیلم‌های پویانمایی خود را به چهره‌های ممتاز این رویداد هنری سفارش خواهد داد.
رییس نهمین جشنواره پویانمایی تهران خاطرنشان کرد که هر دو سال یک‌بار با برگزاری این جشنواره محفل و تشکلی از انیماتورهای کشور شکل می‌گیرد و کانون با حمایت از آن نشان می‌دهد که پشتیبان این جشنواره و هنرمندان شاخص عرصه‌ی پویانمایی است.
باقری پویانمایی را هنری دانست که از طریق آن می‌توان زیباترین مضامین و پیام‌های تربیتی و آموزه‌های دینی و انقلابی را با زبان انیمیشن و به صورت غیرمستقیم با کودکان و نوجوانان به اشتراک گذاشت.
وی با بیان این که کانون تنها متولی انیمیشن و فیلم‌سازی کودک در ایران نیست، توضیح داد که هر سال 6 یا 8 عنوان فیلم کوتاه پویانمایی در کانون تولید می‌شود اما اگر بودجه‌ی مناسبی در اختیار ما قرار بگیرد تلاش می‌کنیم آثار بیشتری را با در نظر گرفتن ارزش‌های هنری و در عین حال مخاطب پسند بودن آن‌ها به جامعه عرضه کنیم.
معاون تولید کانون همچنین از مراحل پایانی عقد قرارداد برای نگارش فیلم‌نامه یک فیلم بلند پویانمایی در کانون خبر داد و با اظهار امیدواری از آغاز کار ساخت آن از سال 1394 این اقدام را اتفاقی مبارک دانست که برای اولین در کانون صورت می‌گیرد.
باقری ادامه داد: تمرکز بر ساخت فیلم‌های پویانمایی در کانون و سرمایه گذاری جدی در این عرصه، هم به نیازهای داخلی ما پاسخ می دهد و هم حضور ما را در مجامع و جشنواره‌های بین‌المللی پررنگ‌تر خواهد کرد.
وی در همین حال از کمبود فیلم‌نامه مناسب برای ساخت فیلم‌های کودک و فیلم‌های پویانمایی نیز سخن گفت و افزود: در صورت پیداکردن فیلم‌نامه‌های مناسب، درصدد ساخت فیلم‌های سینمایی، کوتاه و پویانمایی با مضامین تربیتی هستیم.
معاون تولید کانون در پایان از راه‌اندازی یک واحد جدید در مدیریت امور سینمایی کانون برای ساخت فیلم‌های کوتاه، زنده و انیمیشن با رویکردهای تربیتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند 1393 به کار خود پایان داد.