حمایت آموزش و پرورش از کانون در تولید بسته‌های آموزشی

یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، طرح خرید کتاب و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و وسایل کمک آموزشی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وزیر آموزش و پرورش روز 17 اردیبهشت ماه و در جریان بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران و غرفه کانون با بیان این مطلب افزود: قصد داریم با حمایت از کانون هم کتاب‌خانه‌های مدارس را تجهیز کنیم، هم بسته‌هایی را با عنوان بسته‌های آموزشی در اختیار بچه‌ها بگذاریم.
علی‌اصغر فانی در پاسخ به این‌ سوال که سال گذشته در نشست خبری جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد، طرح بسته‌های آموزشی مطرح و عملی نشد بیان کرد: ما حمایت‌های لازم را از کانون پرورش فکری برای اجرایی شدن این طرح به عمل می‌آوریم. اما موانعی در خود کانون وجود دارد. به این معنی که تولید کتاب، آسان‌تر از نرم‌افزار چند رسانه‌ای و کتاب- فیلم و وسایل کمک آموزشی است. تولید این محصولات به امکانات بیشتری نیاز دارد و ما امیدواریم بسترها برای تولید بسته‌های آموزشی فراهم شود و ما بتوانیم چنین بسته‌هایی را در اختیار دانش‌آموزان خود قرار دهیم.
فانی، تجربیات انتشارات کانون پرورش فکری را ارزشمند دانست و افزود: انتشارات مدرسه وابسته به آموزش و پرورش هم کتاب‌های خوبی منتشر کرده و به تولید وسایل کمک آموزشی می‌پردازد، تجربه‌های کانون در این زمینه هم با ارزش‌ است چون پیشینه‌ای غنی‌ دارد.
وزیر آموزش و پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍رورش به ضرورت توجه به دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه اشاره و بیان کرد: در کشور ما 13 میلیون دانش‌آموز وجود دارد که بعضی از آن‌ها نابینا یا کم‌بینا هستند و یا با محدودیت‌های جسمی و ذهنی مواجه‌اند. هدف ما توجه به این دانش‌آموزان و برآورده کردن نیاز آن‌ها هم هست. از این رو می‌کوشیم تا به مراکز فراگیر کانون و انتشار کتاب‌هایی چون کتاب بریل توجه کنیم.
سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمودرضا برازش مدیرکل چاپ و نشر وزارت ارشاد، وزیر آموزش و پرورش را در بازدید از نمایشگاه و غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراهی می‌کردند