ارسال کتاب‌های کانون به مدارس از مطالبات رهبری است

مدیرعامل کانون گفت: ارسال کتاب‌های کانون به مدارس و تجهیز کتاب‌خانه‌ها با این کتاب‌ها یکی از مطالبات رهبری است که برای تحقق آن جلسه‌های متعددی با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این زمینه افزود: مقام معظم رهبری دو سال پیش در ملاقات با اعضای هیات مدیره وقت کانون، ارسال کتاب‌های کانون به مدارس و بهره‌مندی تعداد بیشتری از بچه‌ها از این کتاب‌ها را مطرح کردند و ما نیز پس از آن با برگزاری جلساتی با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم تا محصولات خود را در اختیار مدارس بگذاریم.
وی در پاسخ به این‌ سوال که بعضی نویسندگان از تاخیر در انتشار آثارشان از سوی کانون گلایه می‌کنند، گفت: انتشارات کانون هم، مانند ناشران دیگر از محدویت‌هایی در زمینه نشر برخوردار است که باید به آن توجه شود. شاید در دوره‌ای، بدون توجه به این ظرفیت‌ها به نویسندگان، سفارش‌هایی شد اما در حال حاضر، هدف ما این است که توان خود را درنظر بگیریم و براساس نیازهای خود، موضوع‌بندی کنیم و به موضوعاتی بپردازیم که برای‌مان از اهمیت بیشتری برخوردارند البته این به معنی عدم انتشار کتاب‌هایی نیست که پیش از این ارزیابی شده‌اند و قرار است در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرند.
به گفته حاجیان‌زاده، کیفیت یکی از موارد مهمی است که انتشارات کانون به آن توجه می‌کند. براین اساس، اثر هر نویسنده‌ای که به کانون مراجعه می‌کند، ابتدا در شورای انتشارات و بعد در شورای سیاست‌گذاری مورد داوری قرار می‌گیرد و کیفیت آن سنجیده می‌شود؛ طبیعی است که طی این مراحل به زمان نیاز دارد اما تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان دارد این پروسه را کوتاه‌تر و در کنار پرداختن به کیفیت، تعداد کتاب‌های بیشتری منتشر کنیم.
او انتشار شمارگان و عناوین بیشتر کتاب برای کودکان و نوجوان نابینا و کم‌بینا را یکی دیگر از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و افزود: تعدادی از کودکان و نوجوانان ما، کم‌بینا و نابینا هستند. یکی از هدف‌های ما راه‌اندازی یک مرکز فراگیر در مرکز هر استان و تجهیز این مراکز است. از این‌رو به انتشار عناوین بیشتری از کتاب‌های کانون به خط بریل توجه می‌کنیم.