مطالعه با سفال و عروسک در نمایشگاه کتاب تهران

مربیان کانون در حاشیه‌ی بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران بچه‌های بازدیدکننده را با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به کتاب‌خوانی و مطالعه ترغیب می‌‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امسال در بخش جنبی کودک و نوجوان این نمایشگاه، کانون مسوولیت غرفه‌ها و کارگاه‌های هنری شامل نقاشی، سفال، کلاژ، کاردستی، ساخت عروسک نمایشی، خوش‌نویسی، اوریگامی (کاغذ و تا)، تیاتر کاغذی، بازی‌وسرگرمی، قصه‌گویی خلاق و نمایش خلاق را بر عهده دارد.
به گفته‌ی عطیه رستمی‌زاده بعضی از کارگاه‌ها هر روز برگزار می‌شود و بعضی از کارگاه‌ها به‌صورت چرخشی است. وی در این‌باره می‌گوید: مثلا غرفه‌ی قصه‌گویی و نمایش خلاق‌مان چرخشی است، یعنی بعضی از روزها قصه‌گویی داریم و بعضی از روزها نمایش خلاق. عروسک‌سازی و کاردستی و کلاژ هم به همین شکل است.
بر اساس این خبر، تمامی این فعالیت‌ها بر محور کتاب و کتاب‌خوانی طراحی شده و هدف آن، ترغیب شرکت‌کنندگان به مطالعه است.
این مربی هنری کانون درباره‌ی استقبال از این بخش می‌گوید: فضای کارگاه‌ها هم کمی دورتر از غرفه‌های اصلی است، ولی در همین دو روز اول، راضی بوده‌ایم. در روز دوم نیز استقبال خوب است.
او می‌گوید: چیز جالبی هم این دو روز در کارگاه‌ها دیدیم این بود که نوجوانان دبیرستانی هم به راحتی وارد کارگاه‌های هنری شدند، نشستند، نقاشی کردند،‌ نمایش خلاق و سفال کار کردند و از فعالیت‌ها استفاده کردند. از حضور این نوجوانان بسیار خوش‌حال شدیم.
او با اشاره به استقبال والدین، می‌افزاید: بعضی از والدین می‌آیند و با آرامش صبر می‌کنند تا کودک‌شان از فعالیت‌ها استفاده کنند، بعضی‌ها هم عجله دارند و می‌خواهند زودتر بروند. اما بعضی از والدین هم خودشان در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند، مخصوصا در زمینه‌ی سفال و نقاشی.
در حاشیه‌‌ی این کارگاه همچنین نشست‌های دیدار با نویسندگان و اهالی قلم نیز برگزار می‌شود که هرروز دو نویسنده و هنرمند ساعاتی را میهمان خانواده‌ها و مخاطبان‌شان هستند.
محمدرضا شمس و عباس تربن، دو نویسنده‌ای بودند که در روز دوم نمایشگاه در غرفه‌ی کانون حضور داشتند.