مربیان کانون به خانواده‌ها مشاوره کتاب می‌دهند

مربیان کانون پرورش فکری به بازدیدکنندگان سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب، مشاوره کتاب ارایه می‌دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی دانشور، مسوول اجرایی غرفه‌های کانون در نمایش‌گاه کتاب با اشاره به تفاوت مهم این دوره نسبت به دوره‌های قبل، گفت: تفاوت ویژه‌ی نمایشگاه کتاب امسال برای کانون پرورش فکری حضور مربیان فرهنگی مراکز استان تهران در غرفه‌‌های کانون است. این مربیان به بازدیدکنندگان مشاوره ارایه می‌دهند.
به گفته مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، در شورای سیاست‌گذاری کانون تصمیم گرفته شد تا تفاوت حضور را با تفاوت عرضه‌ی محصول ایجاد و آن را از شکل فروش‌گاهی صرف خارج کنیم.
وی در تشریح این حضور گفت: مربیان امسال ما سالیان سال است در مراکز کانون با همین کتاب‌ها با بچه‌ها کار می‌کنند، بازخورد کتاب‌ها را می‌دانند، تقاضای بچه‌ها را می‌دانند و می‌توانند ارتباط خوبی در این زمینه برقرار کنند. این‌ها از بهترین مربیان ما در مراکز تهران اند.
وی درباره‌ی اهداف این طرح گفت: می‌خواستیم فضای نمایشگاه کتاب و فرصت 11 روزه برای ارتباط کانون با مخاطبانش صرفا به عرضه‌ی کتاب و محصولات دیگر محدود نشود، بلکه فرهنگ‌سازی کنیم و به کودکان و خانواده‌ها مشاوره بدهیم.
دانشور در توضیح این فعالیت ادامه داد: روزانه 10 نفر از مربیان را در بخش‌های مختلف براساس گروه‌های سنی، نوع کتاب‌ها و محصولات مختلف مستقر می‌کنیم. خانواده‌هایی که به غرفه‌ی کانون می‌آیند، طی گفت‌وگوی کوتاهی نیازهایشان را در حوزه‌ی کتاب و سرگرمی مطرح می‌کنند تا مربیان محصول مناسب را به آن‌ها معرفی کنند.
او بار دیگر تاکید دارد که هدف، تنها فروش نیست: ممکن است خانواده‌ای بیاید، مربیان هم وقت بگذارند و مشاوره بدهند، ولی چیزی نخرند. با این‌حال، این خانواده با محصولات کانون آشنا می‌شوند و انتخاب کتاب را براساس گروه سنی و ویژگی‌های شخصیتی یاد می‌گیرند. در نتیجه خانواده‌ها به سمت انتخاب کتاب با آگاهی کامل هدایت می‌‌شوند. چراکه تعدد عناوین کتاب و ناشران شاید خریداران و خانواده‌ها را کمی گیج کند که کدام کتاب مناسب است.
مدیر غرفه‌های کانون در نمایشگاه کتاب، از بازخورد خوب این طرح خبر داد و گفت: ‌استقبال خانواده‌ها از گروه مشاوران و مربیان فرهنگی ما خیلی خوب بوده است، خودشان مراجعه می‌کنند، گپ‌وگفت می‌کنند و با جمع‌بندی و نتیجه‌ی خوبی غرفه را ترک می‌کنند.
هرچند وی تاکید کرد که اگر فضای بزرگ‌تری در این نمایشگاه داشتیم می‌توانستیم فعالیت‌های جنبی فرهنگی و هنری برای کودکان در غرفه مستقر کنیم که به دلیل کمبود فضا مجبور شدیم این فعالیت‌ها را به سالن جنبی منتقل کنیم.
کانون پرورش فکری امسال در چندین غرفه، از جمله در سالن کودک و نوجوان، سالن جنبی، و کانون زبان ایران در غرفه‌ی ناشران کمک‌آموزشی حضور دارد. محصولات این موسسه‌ی فرهنگی با تخفیف‌های متنوع ارایه شده است.