فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب کودک تقویت شود

محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به تمرکز نمایشگاه‌های کتاب در تهران، گفت که متولیان فرهنگی باید به عنوان یک راهبرد، باید به تمرکززادیی و تخصصی کردن نمایشگاه‌ها اهتمام بورزند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نماینده‌ی پیشین مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه‌ی کانون در نمایشگاه کتاب تهران، با اشاره به تمرکز نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه‌ی کتاب در پایتخت، گفت که باید دولت و مجلس، در این زمینه گام بردارند که نمایشگاه‌ها به سمت تخصصی‌ترشدن و توزیع در سراسر کشور برود.
آقای میرتاج‌الدینی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت که حتی می‌شود نمایشگاه کتاب را در استان‌های دیگر هم به‌طور سالانه برگزار کرد.
وی به نمایشگاه‌های کتاب، و نمایشگاه‌های صنعتی در شهرهای مختلف آلمان اشاره کرد و گفت که اکنون در جهان به سمت تخصصی‌تر شدن نمایشگاه‌ها رفته‌اند و پاسخ گرفته‌اند.
میرتاج‌الدینی خواستار حمایت دولت و مجلس از نمایشگاه‌های کتاب برای کودکان و خانواده‌ها به‌ویژه در شهرهای کوچک شد.
وی به فعالیت‌های کانون نیز اشاره کرد و گفت که کانون، در حوزه‌ی پرورش فکر و تربیت، از سازمان‌های موثر است، اما باید ضمن حفظ همین جایگاه، رو به جلو حرکت کند. او گفت: کانون در یکی از نهادهایی بوده از ابتدای انقلاب فعالیت کرده، هرچند که همیشه با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده، اما کانون باید همچنان به دور از دغدغه‌ها و جناج‌بندی‌های سیاسی حرکت کند تا بستر و ظرفیت خوب خود را حفظ کند.
امسال کانون در چهار غرفه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشت.