کودکان با موضوع امام رضا(ع) کتاب خلق می‌کنند

کودکان و نوجوانان با خلق کتاب با موضوع امام رضا(ع)، ارادت ویژه خود را به پیشگاه امام هشتم ابراز می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امام رضا(ع)، آداب و رسوم زیارت (با نگاهی به ویژگی‌های بومی هر منطقه)، زندگی‌نامه‌ی امام رضا(ع)، معجزات امام مرتبط با زندگی خانواده و اطرافیان امام رضا(ع)، خاطرات زیارت، احادیث و روایات امام رضا(ع) با تاکید بر موضوع‌هایی همچون رفتار بزرگ‌تر‌ها با کودکان و نوجوانان و... از محورهای موضوعی این رقابت است.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان این جشنواره با انتشار فراخوانی مهلت شرکت در این مسابقه را 10 مرداد 1394 تعیین کرده است.
بر اساس این فراخوان، آثار شرکت کنندگان در 3 گروه سنی 8 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
هم‌چنین، در این فراخوان آمده است: اثر باید تمام مشخصات (محتوایی و فنی) یک کتاب را داشته گروه سنی اثر مشخص و محتوا متناسب با گروه سنی مخاطب باشد. اثر باید حاصل خلاقیت صاحبان آن بوده و منابع و ماخذ استفاده شده در آن بیان شود.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی که در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون واقع در خیابان حجاب تهران مستقر شده است؛ بهمن سال گذشته با انتشار فراخوانی در 8 موضوع از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی، مذهبی و هنری دعوت کرده بود.
گفتنی است فراخوان کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری» (کاغذی)، «قصه‌گویی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.