مسابقه‌ای‌ برای آشنایی با معما‌های قرآنی در ماه رمضان

شرکت‌کنندگان در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با مسابقه‌ها و جدول‌ها و معماهای قرآنی آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدف از برپایی این غرفه، آموزش بیش‌تر کودکان و نوجوانان با دانستنی‌های قرآن کریم است.
محمدحسین دیزجی مسوول این غرفه توضیح داد: تعدادی جدول‌ قرآنی با موضوع‌های متنوع هم‌چون صفات اخلاقی در قرآن، اسامی پروردگار در قرآن و... در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه‌مند قرار می‌گیرد و آن‌ها با حل این جدول‌ها به اطلاعاتی با موضوع‌های یاد شده دست‌رسی پیدا می‌کنند و در پایان یک رمز از جدول را که به موضوع جدول ارتباط دارد را پیدا می‌کنند.
وی هم‌چنین در مورد معماهای قرآنی گفت: مجموعه‌ای از نکته‌های جالب و جذاب قرآن که می‌تواند باعث تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه قرآن کریم شود در قالب معماهایی مطرح می‌شود و چنان‌چه پاسخ‌های آن‌ها صحیح باشد جوایزی دریافت خواهند کرد.
دیزجی افزود: سوال‌های این بخش شامل بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین سوره قرآن، پیامبران در قرآن، اخلاق در قرآن، ویژگی‌های سوره‌های قرآن و... است.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این سوال‌ها، پرسش‌هایی با پیچیدگی بیش‌تر نیز مطرح می‌شود که جایزه ویژه‌‌ای نیز به پاسخ‌ دهندگان تعلق می‌گیرد.
دیزجی در پایان اضافه کرد: از بخش معماهای قرآنی علاوه بر کودکان و نوجوانان، والدین آنان نیز مشتاقانه استقبال و تلاش می‌کنند به فرزندان خود در پاسخ‌گویی به سوال‌ها کمک کنند.
بر اساس این گزارش بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم با مسوولیت کانون پرورش فکری هر شب ازساعت 19 تا 24 در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران واقع در بزرگراه حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان است.
در این بخش از نمایشگاه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و کارگاه‌های متعدد فرهنگی و هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.