کودکان در نمایشگاه قرآن، نمایش خلاق بازی می‌کنند

مربیان کانون در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مهارت‌های زندگی را از طریق نمایش خلاق، به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

سیدامین حسینی مربی کانون در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گفت: نمایش خلاق، آموزش مهارت‌های زندگی به صورت غیرمستقیم از طریق بازی با بچه‌هاست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کودکان، دنیایی به اسم بازی دارند و هر چیزی که به دنیای بازی وارد شود، پذیرش آن برای آن‌ها راحت‌تر است.
این مربی کانون تأکید کرد: اگر بتوانیم مهارت‌های زندگی را در قالب بازی طراحی کنیم، اثر یادگیری در کودکان و نوجوانان دوچندان می‌شود.
حسینی با اشاره به این‌که بازی، شغل دوست داشتنی بچه‌هاست، اضافه کرد: در فعالیت نمایش خلاق، کودکان و نوجوانان به خودشناسی می‌رسند.
وی یادآور شد: دو معجزه تشویق و تحسین، به بچه‌ها کمک می‌کند تا خودشان را بشناسند و به ضعف‌ها و قوت‌های خود پی ببرند.
او تصریح کرد: بازی همچنین کار گروهی را به بچه‌ها به صورت غیرمستقیم آموزش می‌دهد و به آنان می‌آموزد که وقتی بزرگ شدند اگر نظری مخالف نظر آن‌ها مطرح شد، با منطق بپذیرند.
حسینی با بیان این‌که بازی فن بیان و اعتماد به نفس بچه‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: بازی‌های مهارتی وجود دارد که وقتی تکرار می‌شود، کودک به آن تسلط پیدا می‌کند و خلاقیت‌اش شکوفا می‌شود.
مسعود صالحی دیگر مربی کانون در این غرفه گفت: در این کارگاه همچنین شعر‌ها و داستان‌های مذهبی در مورد پیامبران و امامان، برای کودکان و نوجوانان خوانده می‌شود و در عین حال احکام روزه و نماز برای آن‌ها تشریح می‌شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بعضی از داستان‌ها و قصه‌ها، قابلیت آن را دارد که به نمایش خلاق تبدیل شود.
او از استقبال کودکان و نوجوانان از این غرفه گفت و خاطرنشان کرد: در این کارگاه تلاش شده است که علاوه بر نمایش خلاق، فضای با نشاطی برای کودکان به وجود آید.
صالحی در پایان گفت: در این غرفه، بیش‌تر از بازی‌های حرکتی، استفاده می‌کنیم ولی هیچ‌یک از این بازی‌ها تکراری نیست چراکه بچه‌ها با هم متفاوت هستند و با توجه به روحیات مختلف بچه‌ها، بازی را انتخاب می‌کنیم.
بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 27 رمضان در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی ادامه دارد.