سمینار تخصصی طراحی اسباب‌‌بازی و ابزارهای آموزشی

سمینار تخصصی طراحی اسباب‌بازی و ابزارهای آموزشی روز 12 مرداد در نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سمینار با موضوع طراحی، تولید، اقتصاد و کارآفرینی در توسعه‌ی صنعت اسباب‌بازی در قالب 4 نشست برگزار خواهد شد.
«لزوم طراحی و ایده‌های نو در توسعه صنعت اسباب‌بازی»، «شیوه‌های تولید در صنعت اسباب‌بازی»، «اقتصاد و توسعه‌ی صنعت اسباب‌بازی» و «کارآفرینی در رشد و توسعه صنعت اسباب‌بازی» محورهای این سمینار یک روزه است.
بر همین اساس، ارتقا سطح دانش و آگاهی جامعه طراحی و تولید اسباب‌بازی با دانش روز، تبیین اصول و شیوه‌های تولید اسباب‌بازی در بسترهای اقتصادی، رونق بازار داخلی اسباب‌بازی و پیش‌گیری از قاچاق و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، تبیین نقش و حمایت‌ نهاد‌های دولتی در توسعه صنعت اسباب‌بازی و ایجاد فرصتی برای ارتباط بین تولیدکنندگان، فروشندگان، توزیع کنندگان و ناظران حوزه صنعت اسباب‌بازی با اندیشمندان و پژوهش‌گران حوزه اسباب‌بازی، از اهداف این سمینار تخصصی به شمار می‌رود.
نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای 12 تا 16 مرداد در بخش‌های «مسابقه»، «نمایشگاه تولیدات و دست‌آوردهای حوزه اسباب‌بازی»، «سمینار علمی»، «کارگاه‌های آموزشی» و «برنامه‌های جنبی» و در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار می‌شود.