اسباب‌بازی‌های تهرانی جشن می‌گیرند

در جشن رونمایی از «دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های قدیمی طهران» با حضور پدر اسباب‌بازی‌های ایرانی، خاطرات یک قرن مرور می‌شود.

ظهر روز دوشنبه 12 مرداد، با حضور زردشت هوش‌ور، محقق در زمینه‌ی اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ایرانی، بزرگ‌ترین دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های شهر تهران قدیم رونمایی می‌شود.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حاشیه‌ی اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی، مراسمی با حضور کارشناسان حوزه‌ی سرگرمی، خانواده‌ها و علاقه‌مندان برگزار می‌شود تا علاوه بر رونمایی از تازه‌ترین کتاب پژوهشی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از زحمات پیش‌کسوت عرصه‌ی تحقیق و گردآوری اسباب‌بازی‌ها تجلیل شود.
نویسنده در کتاب حاضر، در 450 صفحه ابتدا کلیاتی در مورد تاریخچه‌ی اسباب‌بازی، تعریف آن، و نکات مربوط به این حوزه بیان کرده است.
در بخش دوم که بخش اصلی این اثر است، محقق ابتدا درباره‌ی اسباب‌بازی‌های قدیمی تهرانی توضیحات مفصلی داده و در عکس‌هایی پیوسته، مراحل ساخت هرکدام از این اسباب‌بازی‌ها را نشان داده است.
این برنامه ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 12 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار خواهد شد.
در همین حال، حاضران می‌توانند بعد از این برنامه در نمایشگاه یک‌روزه‌ی طراحان داخلی نیز دیدن کنند؛ نمایشگاهی که ایده‌های جدید طراحی داخلی از 30 طراح اسباب‌بازی را در معرض دید قرار می‌دهد.
این جشنواره تا روز جمعه 16 مرداد هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر در قالب نمایشگاه 80 شرکت تولیدکننده و بخش‌های جنبی در تهران میزبان عموم علاقه‌مندان است.