آموزش مهارت‌های زندگی با بسته‌های سرگرمی

کودکان بالای چهارسال می‌توانند لذت خیاطی را با بسته‌های خیاط کوچولو تجربه کنند. این بسته‌های خیاطی در اولین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی به فروش می‌رسد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت اکسیر ذهن خلاق با طراحی بسته‌ای کامل لذت خیاطی را به کودکان و خردسالان هدیه می‌دهد.
به گفته حسین‌زاده، مدیر این شرکت با توجه به نگرانی خانواده‌ها نسبت به استفاده‌ی کودکان از سوزن و دیگر وسایل خیاطی ضروری بود بسته‌هایی بی خطر برای کودکان طراحی شود؛ بنابر این شرکت اکسیر ذهن خلاق به طراحی سوزن‌های پلاستیکی و ارایه‌ی لباس‌هایی برش خورده دست زده است: «کودکان می‌توانند این لباس‌های برش خورده را کوک بزنند و پس از آن با استفاده از الگویی که در این بسته وجود دارد خیاطی با سایر پارچه‌ها را نیز تجربه کنند.»
لیلا‌زاده ادامه داد: «این بسته‌ها مورد استقبال دختران بزرگ‌تر نیز قرار گرفته است، لذا تصمیم داریم عرضه بسته‌هایی کامل‌تر جهت تجربه‌ی خیاطی پیشرفته و گلدوزی را در دستور کار خود قرار بدهیم.»
وی ادامه داد در شرایطی که بازی‌های رایانه‌ای فرصت بازی‌های دخترانه و تجربه‌هایی از این دست را از کودکان گرفته‌اند و خانواده‌ها نیز فرصت آموزش برخی مهارت‌ها را به آنان ندارند ضروری است که با طراحی سرگرمی‌هایی از این دست به یاری کودکان شتافت.
بسته‌های خیاط کوچولو اگرچه از زمان ایده تا عرضه تنها یک‌سال را سپری کرده‌اند اما این روزها مورد استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه ملی اسباب‌بازی قرار گرفته‌اند.