بازار اسباب‌بازی نیازمند طراحان خلاق است

یکی از طراحان بازی و سرگرمی معتقد است که در صورت ایجاد تنوع در سرگرمی‌ها استقبال مخاطبان از تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ناصر عبدلی طراح بازی «تیمه توپ» ضمن توضیحی درباره‌ی این بازی گفت: «هدف اصلی من طراحی بازی‌ای بود که به تقویت فعالیت‌های گروهی منجر شود. لذا با توجه به نیاز کودکان مبنی بر یادگیری هماهنگی چشم و بدن و تقویت تعادل، بازی‌ای با عنوان «تیمه توپ» طراحی شد. در این بازی که دایره‌ای بزرگ است کودکان با قرار گرفتن بر روی سکو توپی را به درون ماز هدایت می‌کنند. آنان با راه رفتن و حرکت بر روی سکو به هم کمک می‌کنند تا توپ در مسیر درستی حرکت کند.»
عبدلی به تولیدی بودن این بازی اشاره داشت و گفت تا به حال نمونه‌ی خارجی از این بازی وجود نداشته و این مزیت را دارد که به مازهای سخت‌تر نیز تبدیل شود. او استقبال از این بازی را خوب دانست و درباره‌ی حمایت‌های لازم جهت تولید اسباب‌بازی داخلی گفت: «معتقدم که مشتریان حمایت لازم را از محصولات خواهند داشت اگر طراحان و تولید‌کنندگان بتوانند آثار مناسب و مطابق با نیازهای مخاطبان را ارایه دهند.»
او ادامه داد: «ما در طراحی سرگرمی‌ها ضعیف هستیم اما آن‌چه این روزها شاهدش بودم استقبال خوب مردم از غرفه‌های این نمایشگاه بوده است. این اتفاق بیانگر وجود بازار کار است و طراحان و تولیدکنندگان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند؛ چون هنوز بازار اسباب‌بازی اشباع نشده است و فرصت‌های کارآفرینی و تولید در آن زیاد است.»
تیمه توپ بازی‌ای گروهی است که مناسب استفاده در مدارس و مهدکودک‌هاست و کودکان در گروه‌های هشت نفره می‌توانند با آن سرگرم شوند