بازار اسباب‌بازی ایران نیازمند رقابت سالم تولیدکنندگان

یک طراح و سازنده عروسک معتقد است که بازار اسباب‌بازی ایران نیازمند رقابت سالم تولیدکنندگان است.

بر ‌اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرزانه بابایی نمونه‌ساز عروسک دارا و سارا در گفت‌وگویی کوتاه ضمن استقبال از برپایی کارگاه‌های ساخت عروسک در حاشیه‌ی اولین جشنواره و نمایشگاه اسباب‌بازی گفت: «کودکان ما نیازمند یادگیری برخی مهارت‌ها هستند. بسیاری از آنان حتی قادر نیستند سوزن را در دست بگیرند بنابر این گمان می‌کنم که اگر عروسک‌سازی به کتابخانه‌های کانون راه پیدا کند قدم بلندی را در این راه برداشته‌ایم. با توجه به کیفیت مطلوبی که این کارگاه‌ها داشتند می‌توان امیدوار بود که کودکان زیادی تحت آموزش قرار بگیرند.»
بابایی معتقد است: «عروسک‌های بومی از آن‌جا که در ساخت به مهارت خاصی احتیاج نداشته‌اند و در خانه‌ها ساخته می‌شدند می‌توانند اولویت مناسبی برای آموزش عروسک‌سازی باشند و آموزش مربیان کانون یکی از قدم‌های مثبت در این راه بوده است تا این مهارت در دسترس اعضای کانون قرار بگیرد.»
وی در ارزیابی اولین نمایشگاه اسباب‌بازی گفت: «خوشبختانه در این نمایشگاه اسباب‌بازی‌های داخلی حرکت رو به رشدی داشتند. شرکت کنندگان فعالیت‌های جدیدی در حیطه‌ی بازی‌های فکری انجام داده‌اند. اما تصور من این است که این فعالیت‌ها باید بیشتر شود و این فعالیت‌ها نیازمند حمایت است. متاسفانه آنچه دیده می‌شود عدم حمایت تولیدکنندگان و طراحان از یکدیگر است. زمانی که محصولی داخلی تولید می‌شود ضروری است که در هر جایگاهی حامی این تولید باشیم.»