تجلیل از پیشکسوتان و خادمان صنعت اسباب‌بازی

اولین جشنواره و نمایشگاه اسباب‌بازی از سال‌ها تلاش فعالان و پیشکسوتان عرصه‌ی طراحی، تولید و عرضه‌ی سرگرمی‌ها و بازی‌های ملی و سنتی با اهدای لوح ویژه، تقدیر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برگزارکنندگان این جشنواره‌ی فرهنگی در آیین اختتامیه‌ی آن از تلاش‌های افراد فعال در حوزه‌ی اسباب‌بازی و سرگرمی که در چنددهه‌ی اخیر در این عرصه نقش‌آفرینی کرده‌اند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل کردند.
مهدی معینی از موسسان مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون و طراح اسباب‌بازی، جوانشیر بنیاب طراح سرگرمی و پیشکسوت این حوزه به همراه زرتشت هوش‌ور نمونه‌ساز و مولف اثر پژوهشی دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های تهران قدیم، در کنار فرزانه بابای طراح عروسک، از جمله هنرمندان و طراحانی بودند که در این آیین از سوی مدیرعامل کانون و دبیر جشنواره و مسوولان فرهنگی کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.
علیرضا حاجیان‌زاده در متن لوح تقدیر این فعالان، تاکید کرده که صنایع فرهنگی کودک و نوجوان و از جمله صنعت سرگرمی و اسباب‌بازی، حلقه‌ی وصل مناسبی برای پیوند فرهنگ و هنر به صنعت و اقتصاد به شمار می‌آید و بی‌تردید این پیوند می‌تواند نقشی شایستـه در فرهنگ‌سازی، شکل‌گیری هویت کودکان، فراگیری مهارت‌های زندگی و شکوفایی ‌خلاقیت‌ها و استعدادها بر عهده داشته باشد.
او از این منظر، فعالان این حوزه را شایسته‌ی تقدیر دانسته است.
در همین حال، مسعود ناصری مسوول موزه‌ی عروسک‌های ملل، امیر سهرابی از موزه‌ی اسباب‌بازی کاشان نیز از سوی این جشنواره تقدیر شدند.
شرکت‌های بازی «تا و هوپا» به عنوان تولیدکننده و شرکت «سرزمین ذهن زیبا» به عنوان واردکننده، و شرکت «پرتو بیتا» به عنوان برگزارکننده‌ی نمایشگاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.
از میان پیشکسوتان حوزه‌ی اسباب‌بازی نیز از سال‌ها تلاش مهندس مصطفی کریمی و مهندس سید علی اصغر آقامیری پیشکسوت تولید اسباب‌بازی تقدیر شد.
در این آیین هم‌چنین حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی به خاطر تولید مجموعه‌ی «شکرستان»، از وبگاه دانش‌آموزی دانشگاه شریف به خاطر برگزاری مسابقات طراحی اسباب‌بازی و اداره‌کل آموزش‌های شهروندی برای تولید سرگرمی‌هایی با محتوای آموزش شهروندی مورد تقدیر داوران و مسوولان قرار گرفتند.
سید شجاع‌الدین موسوی‌زاده نیز به خاطر همکاری در تهیه‌ی استانداردهای اسباب‌بازی و تولیدکننده، در کنار مریم نیری تهیه‌کننده‌ی استانداردهای حوزه‌ی کودک به‌ویژه در زمینه‌ی اسباب‌بازی مورد تقدیر این داوران قرار گرفتند.
مهدی سالم، عرشیا صادقی و علیرضا عظیم‌زاده نیز به عنوان واردکنندگان اسباب‌بازی‌های خلاقانه‌ی آموزشی و فکری از سوی دبیرخانه‌ی اولین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تجلیل شدند.
این جشنواره عصر روز جمعه 16 مرداد با معرفی برگزیدگان در پنج بخش اصلی و بخش‌های جنبی، بعد از پنج روز به کار خود پایان داد.