دنیا با لبخند کودکان زیباست؛ شعار هفته ملی کودک

«دنیا با لبخند کودکان زیباست»؛ این شعار هفته ملی کودک است که نهادها و ارگان‌های مختلف بر سر انتخاب آن به توافق رسیدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دومین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک در تهران برگزار شد و بیش از 17 نماینده از وزارت‌خانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی این شعار را برای هفته ملی کودک سال 1394 انتخاب کردند.
در این نشست اهداف برنامه‌های این هفته که طی روزهای 15 تا 21 مهر امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون در آغاز این نشست کودکان را مهم‌ترین دارایی و «سرمایه»‌ای توصیف کرد که فردای ما در گرو امروز آن‌هاست.
وی هدف از انتخاب شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» را بیشتر دیده‌شدن کودکان عنوان کرد.
در این نشست حمایت معنوی از کودکان ایران و «کودکی» به منزله‌ی بنیادی‌ترین بخش زندگی انسانی، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان، کمک به شکل‌گیری خاطره‌هایی شاد، پرشور و نشاط و جذاب و لذت‌بخش برای کودکان امروز ایران اسلامی از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک و روز جهانی کودک تعیین شد.
در همین حال جلب توجه افکار عمومی جامعه و به‌ویژه خانواده‌ها نسبت به ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز و چگونگی مواجهه با این امور، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان و همگرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک و نوجوان در سراسر کشور از دیگر اهدافی بود که مورد تایید نمایندگان حاضر در نشست قرار گرفت.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون هم در حاشیه‌ی این نشست گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها معرفی دستگاه‌ها نیست، بلکه موضوع اصلی بحث کودک است و همه دست به دست هم داده‌ایم تا این موضوع جلوه‌ی بیشتری پیدا کند.
وی قرارگرفتن تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها را در کنار هم، نشانه‌ای از هم‌دلی و هم‌زبانی آن‌ها با یکدیگر برشمرد و تاکید کرد که کانون، محوریت این گروه را بر عهده دارد و دوست داریم همه کمک‌کار هم باشیم و موضوع کودک را در جامعه دامن بزنیم.
حاجیان‌زاده اظهار امیدواری کرد که این هماهنگی و هم‌افزایی همه ساله و در تمامی طول سال نیز ادامه داشته باشد.
در نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک و 16 مهر روز جهانی کودک علاوه بر کانون نمایندگان متعددی از ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، هلال احمر جمهوری اسلامی، بهزیستی، میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان تبلیغات اسلامی، یونیسف ایران، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، پلیس راهور ناجا و... حضور داشتند.
هفته ملی کودک روزهای 15 تا 21 در سراسر ایران و جشن ویژه روز جهانی کودک با حضور مقام‌های عالی کشور روز 16 مهر در تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها