امنیت روانی کودکان در عصر پسادیجیتال با حضور شامانی و افشار نادری

امنیت روانی کودکان در عصر پسادیجیتال، موضوعی است که در روز « کودک، سلامت و ایمنی» در اولین هفته‌ی ملی کودک با حضور محمدعلی شامانی و نیما افشار نادری بررسی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به تصمیم شورای سیاست‌گذاری هفته‌ی ملی کودک مبنی بر نام‌گذاری هریک از روزهای این هفته با یک موضوع کلی بر محور نیازها و مسایل اصلی حوزه‌ی کودکان، کارشناسان هرروز در یک نشست علمی سرفصل‌های اصلی این موضوع‌ها را بررسی می‌کنند.
بر این اساس، روز چهارشنبه 15 مهر که با عنوان «کودک، سلامت و ایمنی» نام‌گذاری شده، دکتر محمدعلی شامانی مدرس دانشگاه و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری به همراه نیما افشار نادری روزنامه‌نگار و فعال در حوزه‌ی آی‌تی نشستی با موضوع «امنیت روانی کودکان در عصر پسادیجیتال» را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران تحلیل خواهند کرد.
این میزگرد که از سری میزگردهای هفت‌گانه‌ی هفته‌ی ملی کودک است، در سالن کنفرانس شماره‌ی یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران و از ساعت 15 تا 17 برگزار خواهد شد و ورود برای عموم علاقه‌مندان و نمایندگان رسانه‌های جمعی آزاد است.
هدف از نام‌گذاری روزهای هفته‌ی ملی کودک بر اساس سرفصل‌ها و نیازهای مبرم حوزه‌ی کودکان، ایجاد فضای نقد و بررسی و توجه دادن جامعه و مسوولان به نیازهای اصلی جهان کودکی و سوق دادن برنامه‌ریزی‌ها به سمت رفع این نیازها عنوان شده است.
در این رویداد ملی همچنین طی یک هفته در سراسر کشور، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف در یک حرکت هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده، شعار محوری هفته‌ی ملی کودک «دنیا با لبخند کودکان زیباست» را در قالب جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری به اجرا می‌گذارند.