جشن روز جهانی کودک برگزار شد

جشن گرامی‌داشت روز جهانی کودک درحالی برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش، نویسندگان و مسوولان از تونل کودکی عبور کردند.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز پنج‌شنبه 16 مهرماه نزدیک به 1000 کودک پرچم به دست، تونلی برای عبور علی‌اصغر فانی، نویسندگان، هنرمندان و مسوولان کانونی به سمت سالن اصلی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری ساخته بودند.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن، امیرحسین مدرس، مجری برنامه پشت تریبون رفت و از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دعوت کرد تا برای سخنرانی روی سن برود. حاجیان‌زاده سخنان خود را با شعری از قیصر امین پور آغاز کرد و سپس با اشاره به شعار امسال هفته‌ی ملی کودک «دنیا با لبخند کودکان زیباست» گفت: خنده‌ی گل، شکفتن، و لبخند کودکان وقتی ما را به اندیشیدن وامی‌دارد، می‌تواند راه رسیدن به راه زندگی را هموار کرده و ما را در رسیدن به اصل زیبایی و اصل حیات یعنی پروردگار مهربان پیش برد.
حاجیان‌زاده همچنین در بخشی از سخنان خود ضمن برشمردن ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون همواره خود را میزبان سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های فعال در عرصه‌ی کودک و نوجوان می‌داند تا به سهم خود فرصت و زمینه را برای مشارکت و هم‌افزایی این دستگاه‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود مهیا کند.
مجری برنامه سپس علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت کرد. او سخنان خود را با ذکر این نکته آغاز کرد که این مراسم حوصله‌ی سخنرانی طولانی را ندارد و به همین خاطر صحبت‌هایش را کوتاه کرده است. فانی ضمن بیان ضرورت‌های حوزه‌ی آموزش و پرورش با توجه به نیاز دانش‌آموزان اعلام کرد: خیلی از ما خاطره‌های دوران کودکی خود را به یاد داریم چراکه اتفاقات هفت سال اول به عنوان تجربه‌ای برای سال‌های بزرگ‌سالی است. با توجه به این نیاز بود که در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش نیز دفتر پیش‌دبستانی آغاز به کار کرده است.
پس از پایان صحبت‌های فانی، امیرحسین مدرس مجری برنامه بار دیگر بر روی سن رفت و از کودکان پرسید که کدام برنامه‌ی کودک را بیشتر از همه دوست دارند؟ بیش‌تر کودکان با فریاد نام برنامه‌ی «فیتیله» را صدا زدند. سپس در میان هیجان و شادی کودکان، دست‌اندرکاران و بازیگران گروه فیتیله بر روی سن آمدند و برای بچه‌های مدرسه‌ای تعدادی از آهنگ‌های معروف‌شان را اجرا کردند.
در این مراسم همچنین بیانیه‌ای قرائت شد که در آن، خشونت‌های بی‌شماره علیه کودکان و تضییع حقوق آنان خصوصا در جنگ‌های اخیر خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داده بود.
این برنامه بعد از پذیرایی از کودکان به پایان رسید. در ادامه وزیر و هیات همراه از نمایشگاه عروسک‌های ملل بازدید کردند و پس از آن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد ازظهر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا و میزبان کودکان و خانواده‌شان است.