ارایه تخفیف برای ثبت طرح، مجوز و دریافت هولوگرام اسباب‌بازی

شورای نظارت بر اسباب‌بازی به مناسب دهه فجر، در پنجمین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی، برای ثبت طرح، مجوز و دریافت هولوگرام اسباب‌بازی تخفیف‌هایی ارایه می‌دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی در پنجمین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی با بیان این مطلب گفت: تسهیلاتی برای تولیدکنندگان و طراحان اسباب‌بازی شامل 25 درصد جداگانه برای تخفیف «ثبت طرح» و «مجوز تولید» اسباب‌بازی و 15 درصد تخفیف برای فروش هولوگرام ثبتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همکاران ما در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی، آماده هستند تا به درخواست‌های مراجعان پاسخ بدهند و آنان را راهنمایی کنند تا درخواست آن‌ها بررسی و رسیدگی شود.
فرجو گفت: در غرفه دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در نمایشگاه، بچه‌ها با سرگرمی‌های کانون، سازه می‌سازند و جایزه می‌گیرند و شعار ما در این غرفه این است: «بسازید و جایزه بگیرید». کودکان و خانواده‌ها با حضور در این غرفه، با نمونه سرگرمی‌های کانون آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: منابع مکتوب و مجموعه کتاب‌ها و پایان‌نامه‌هایی که با موضوع بازی و اسباب‌بازی، در شورای نظارت بر اسباب‌بازی ارایه شده؛ و مورد نیاز محققان و پژوهش‌گران است در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.
فرجو گفت: در این غرفه نمونه‌های ثبت شده نزدیک به 25 هزار طرح - که تاکنون به ثبت رسیده – را در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته‌ایم تا طراحان و مراجعان با طراحی ماکت و تولید انبوه آن‌ها آشنا شوند.
دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی افزود: خانواده‌ها می‌توانند به سامانه پیام کوتاه 300074010، پیامک ارسال و شناسنامه اسباب‌بازی و سرگرمی را در اختیار بگیرند زیرا اسباب‌بازی‌ها هم مانند کتاب دارای شناسنامه هستند، یعنی نام اسباب‌بازی، تیراژ تولید کننده و... در داخل این شناسنامه وجود دارد که اصالت آن‌را تعیین می‌کند.
فرجو گفت: هم‌چنین شماره مرکز پخش اسباب‌بازی داخل شناسنامه قرار می‌گیرد تا مصرف کننده به سهولت به آن، دسترسی پیدا کند.
وی گفت: در این دبیرخانه، بانک اطلاعاتی وسیعی از اسباب‌بازی‌ها، ایجاد کرده‌ایم تا خانواده‌ها و تولیدکنندگان اطلاعات را دریافت کنند خانواده‌ها اگر نیاز داشته باشند که برای کودک 3 ساله چه اسباب‌بازی مناسب است با ارسال عدد 3 به این سامانه، این فهرست را به طور خودکار دریافت می‌کنند یعنی فهرست مناسب برای گروه سنی مورد نظر را دریافت خواهند کرد و یا می‌توانند با زدن پیامک حوادث، به فارسی، بیشترین حوادثی که از اسباب‌بازی نادرست بوجود آمده را متوجه شوند.
فرجو افزود: آمار تحلیلی به صورت درصدی در این سامانه وجود دارد که با مشخص کردن این که در هر سال چه میزان اسباب‌بازی وارد کشور می‌شود را به مخاطب خواهد داد. این آمار و اطلاعات سامانه، روز به روز اضافه می‌شود و اطلاعات مفیدی در اختیار ارسال کننده قرار می‌گیرد.
وی گفت: قرار است تا اسباب‌بازی‌های وارداتی نیز توسط این حوزه شناسنامه‌دار و دارای هولوگرام‌ شوند تا از اسباب‌بازی‌های غیر استاندارد تمیز داده شود. این کار با تاکید بر مسایل ایمنی و استانداردسازی و هم از نظر فرهنگی، به حوزه قاچاق لطمه می‌زند.
دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی ادامه داد: همه اسباب‌بازی‌ها چه داخلی و چه وارداتی دارای هولوگرام شورای نظارت بر اسباب‌بازی خواهند شد تا خانواده‌ها تمیز بدهند و اسباب‌بازی که این هولوگرام را ندارد می‌توانند از خرید آن خودداری کنند.
پنجمین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی، 12 تا 16 بهمن 1394، هر روز از ساعت 9 تا 20 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون، واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.