بازخوانی کانون از انقلاب برای کودکان جذاب است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ابتکار و خلاقیت واقعه شکوهمند انقلاب اسلامی را به شیوه‌ای شیرین و جذاب برای کودکان و نوجوانان بازخوانی کرده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی صدفی در بازدید از نمایشگاه در «مسیر پیروزی» با بیان این مطلب افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف گرامی‌داشت دهه فجر تبیین خدمات و برکات انقلاب اسلامی در میان نسلی است که دوران پیش از انقلاب و حوادث این دوران را تا دست یافتن به پیروزی درک نکرده‌اند.
صدفی با قدردانی از کانون برای اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری به عنوان مسوول کمیته کودک و نوجوان تلاش کرده است در دهه فجر با بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر، مفاهیم دوران انقلاب، حوادث قبل و بعد از این واقعه و حتی وقایع زمان حال را به کودکان و نوجوانان ارایه دهد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان افزود: نمایشگاه «در مسیر پیروزی» که کودکان و نوجوانان را با مشارکت فعال در بخش‌های مختلف به دوران پیروزی انقلاب می‌برد، کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است و نشان از این دارد که پشتوانه فکری بسیار قوی در اجرای این برنامه وجود داشته است.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه «مسیر پیروزی» یکی از برنامه‌های شاخص کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در کرمان است که به همت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.
این نمایشگاه با طرحی کاملاً متفاوت و نو وضعیت مردم و کشور را در پیش از انقلاب، عوامل شکل‌گیری انقلاب و روند پیروزی این واقعه تاریخی را در قالب کارگاهی با مشارکت خود بچه‌ها به آن‌ها معرفی می‌کند.
در همین حال، با هماهنگی انجام شده با مدارس در هر نوبت اجرا 30 نفر از دانش‌آموزان می‌توانند از فعالیت‌های این نمایشگاه بهره‌مند شوند.
بر این اساس، دانش‌آموزان در ابتدا از تونل تاریخ که وقایع مهم کشور را از زمان حال بیان می‌کند به گذشته می‌روند و با علل شکل گیری انقلاب وحوادث و اتفاقات آن دوران و ایثارگری مردم آشنا می‌شوند. سپس در خانه مادربزرگ، با روایت قصه‌ها با شخصیت‌های انقلاب آشنا شده و بعد از آن وارد فضای عکاسخانه می‌شوند.
هم‌چنین، در عکاسخانه پخش اعلامیه‌ها و پیاده‌سازی سخنرانی‌های امام‌(ره) را تجربه می‌کنند، با شخصیت‌های انقلاب عکس یادگاری می‌اندازند و پس از آن وارد میدان شهر می‌شوند و این مسیر تا پیروزی انقلاب پیش می‌رود.
نمایشگاه «مسیر پیروزی» از 17 بهمن ماه آغاز به کار کرده است و تا پایان بهمن هر روز در دو نوبت اجرا، پذیرای دانش‌آموزان مدارس خواهد بود.