مدیرعامل کانون: دهه فجر بهار نوسازی انقلابی است

دهه فجر هر ساله مانند فصل بهار یک رویش جدید در فضای دینی و انقلابی مردم ایران ایجاد می‌کند که ما می‌توانیم آن را به نوسازی انقلابی تعبیر کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و در جشن کارکنان ستاد مرکزی کانون در تهران گفت: انقلاب اسلامی سبب شد مردم به سمتی حرکت کنند که یک زندگی و فرهنگ جدید مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی پی‌ریزی شود.
علیرضا حاجیان‌زاده صبح روز 19 بهمن 1394 و در سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سلامت زندگی، احترام به یکدیگر، رعایت حقوق مردم، مهربان بودن با هم و در عین حال ظلم‌ستیزی و دشمن ستیزی، زیر یوغ استکبار نرفتن را از جمله عناصر اصلی این فرهنگ برشمرد و افزود: کنار هم قرار گرفتن این عناصر و رهبری امام بزرگ‌وار سبب شد تا انقلاب اسلامی مردم ایران شکل بگیرد و ما هم هرساله باید با تجدید خاطره‌ها برای حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم و رویش‌های جدیدی در زندگی مردم به وجود بیاوریم.
رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این‌که حیات دوباره ملت ایران مبنای دینی و قرآنی دارد، یادآور شد: خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را - در صورتی که ایمان بورزند و عمل صالح داشته‌ باشند - به حیات طیبه و یک زندگی جدید بشارت می‌دهد. دهه فجر می‌تواند محملی برای نو شدن و نوسازی انقلابی باشد.
وی احیا و تجدید انقلابی‌گری را در زمان حاضر ضروری دانست و تصریح کرد: انقلابی‌گری داد و فریاد زدن و جار و جنجال‌کردن نیست بلکه مهربان‌بودن، حفظ احترام یک‌دیگر، یار و یاور و پشت سر هم بودن و اتحاد داشتن جلوه‌ای از همین انقلابی‌گری است. البته در کنار این باید نسبت به دشمن، ظلم‌ستیز و استکبار ستیز باشیم  و از حقوق کشور و منافع ملی خود دفاع کنیم.
بر اساس این گزارش جشن دهه فجر کارکنان ستاد مرکزی و اداره کل کانون استان تهران صبح روز 19 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب برگزار شد و با برنامه‌هایی مانند اجرای سرود، قصه‌گویی، اجرای موسیقی سنتی و برش زدن کیک انقلاب همراه بود.