حضور کودکان در فضای مجازی، وظیفه کانون را سنگین‌تر می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور بچه ها در فضاهای مجازی وظیفه مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سنگین‌تر کرده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «وجه‌الله خدمت‌گزار» با بیان این مطلب در دیدار با مدیرعامل کانون و با اشاره به این‌که پیش از این نیز در تهران و مشهد با کانون ارتباط داشته و با فعالیت‌های آن به خوبی آشنایی دارد، افزود: امروز با وجود فن‌آوری‌های نو و حضور بچه‌ها در فضاهای مجازی وظیفه مجموعه‌هایی مانند کانون سنگین‌تر شده و باید تلاش شود با تولید کتاب، فیلم، تئاتر و... خوراک فرهنگی لازم برای قشر کودک و نوجوان فراهم کنند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه‌های لازم برای پرورش و آموزش بچه‌ها اضافه کرد: توجه بیشتر به امکانات و تجهیزات به‌روز در مراکز فرهنگی‌هنری کانون از مباحثی است که باید برای تامین آن از ظرفیت‌های قانونی سایر نهادها استفاده کرد و با ارایه طرح‌های کارشناسی شده به قانون‌گذاران، زمینه تامین بودجه لازم برای آن را فراهم کرد.
«خدمت‌گزار»، کانون را مجموعه‌ای دانست که کار آن بسیار حساس است چرا که به اعتقاد وی طیفی مخاطب آن‌اند که آماده پذیرش هر گونه آموزش هستند و این موضوع موجب می‌شود تا مسوولیت سنگینی بردوش این نهاد فرهنگی قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به نوپا بودن استان یادآور شد: مردم این استان بسیار به حوزه فکر، اندیشه و فرهنگ ورود پیدا می‌کنند این در حالی است که کودکان و نوجوانان بسیاری از شهرهای این استان از خدمات فرهنگی کانون بی‌بهره‌اند و ضرورت حضور این مجموعه‌ی فرهنگی در آن‌ها بسیار محسوس است.
وی در ادامه با بیان‌این‌که از نظر سخت‌افزاری و زیرساخت‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم خاطر نشان کرد بچه‌های شهرهای این استان تشنه‌ی آموزش‌های فکری و جسمی لازم هستند و اگر نتوانیم اقدام‌های لازم در این حوزه را انجام دهیم فرصت را از دست می‌دهیم.
«خدمت‌گزار»، هزینه کردن در حوزه‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان را بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با تمام محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، زمینه‌ای را فراهم کنیم تا خانواده‌ها با خاطری آسوده‌تر فرزندان خود را به کانون بیاورند.
وی در پایان آمادگی استانداری برای حمایت از توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان خراسان جنوبی را اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان کانون به این استان نیز شد.
در این نشست هم‌چنین علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته و در دست اقدام ارایه کرد و گفت: توجه ویژه به استان‌های نوپا و تازه تاسیس از سیاست‌های کلان کانون است.
مدیرعامل کانون توسعه کتاب‌خانه‌های سیار روستایی را برای خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان مناطق محروم کشور از سیاست‌های کانون دانست و خاطرنشان کرد در صورت حمایت مسوولان استانی و تامین خودروی مناسب برای این منظور، کانون آمادگی دارد تا نیروی انسانی و تجهیزات آن را فراهم کند.
بازدید از مراکز کانون بیرجند، گشایش مرکز فراگیر و نمایشگاه گنجینه‌های خاکی که از آثار سفالگری اعضای مراکز برپا شده بود و حضور در برنامه‌ی زنده تلویزیونی «بهارانه» از دیگر برنامه‌های اولین روز سفر مدیرعامل به استان خراسان جنوبی بود.