گشایش نمایشگاه سفالینه‌های نوجوانان بیرجندی با حضور مدیرعامل

نمایشگاه آثار اعضای کارگاه سفال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «گنجینه‌های خاکی» با حضور مدیرعامل در باغ موزه بیرجند گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه که در حاشیه سفر مدیرعامل به استان خراسان جنوبی گشایش یافت، تعداد280 اثر سفال نقاشی و لعاب‌کاری شده حاصل یک سال تلاش 15 نوجوان عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه بیرجند شامل: ظروف مختلف و کتیبه‌هایی عرضه شده است.
بر اساس این خبر فعالیت تولید آثار سفال اعضای مرکز شماره سه کانون بیرجند، از سه سال پیش در این مرکز آغاز شده و پیش از این نیز آثار تولید شده در قالب نمایشگاهی در خود مرکز عرضه شده است.
این نمایشگاه تا 14 اردیبهشت 1395 ادامه می‌یابد.
 
رونمایی از کتاب «مثل خورشید، مثل ماه» و کارت پستال‌های نقاشی کودکان
در بخش دیگری از سفر مدیرعامل به بیرجند از کتاب «مثل خورشید، مثل ماه» شامل: مجموعه‌ای از آثار رضوی اعضای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خراسان جنوبی و کارت پستال‌های نقاشی کودکانی که در سال 94 موفق به دریافت دیپلم افتخار از مسابقات بین‌المللی شده بودند رونمایی شد.
بر اساس این گزارش در کتاب «مثل خورشید، مثل ماه» که به همت ویدا بَزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی استان خراسان جنوبی گردآوری و تدوین شده است شامل 45 قطعه‌ادبی با عنوان‌های مختلف از دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان عضو کارگاه‌های ادبی است که با موضوع امام‌رضا(ع) در سه دوره جشنواره رضوی خلق شده است.
هم‌چنین کارت پستال‌های چاپ شده، از آثار نقاشی کودکانی است که در یک سال گذشته در مسابقات نقاشی «هنرهای زیبای لدیسه چک»، «یانگ اینویز هند» و «مسابقه محیط زیست JQA ژاپن» موفق به دریافت دیپلم افتخار شده‌اند.
مدیرعامل در سفر دو روزه خود به بیرجند که در روزهای 8 و 9 اردیبهشت 95 صورت گرفت، در برنامه‌های مختلفی که تدارک دیده شده بود شرکت کرد.
بر اساس این گزارش ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای بیرجند اولین برنامه مدیرعامل در ابتدای ورود به این شهر بود، در ادامه دیدار با استاندار خراسان جنوبی، گشایش مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر بیرجند، حضور در برنامه‌ی زنده تلویزیونی، بازدید از مراکز شماره 2و 3 کانون بیرجند، دیدار با مدرسان کانون زبان، نشست با کارشناسان، مربیان و کارکنان شاغل و بازنشسته کانون استان، بازدید از کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی بیرجند و دیدار با نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.