کودکان عروسک «باران‌خواه» می‌سازند

«عروسک باران‌خواه» از مجموعه خودت بساز از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سرگرمی را فرزانه‌ بابایی طراحی کرده و با طراحی گرافیکی و بسته‌بندی معین صدقی با شمارگان 6هزار عدد تولید شده است.
یکی از آیین‌های باران‌خواهی، «عروسک باران» است. مراسم عروسک باران یا همان چمچمه گلین (چمچه= ملاقه، گلین= عروس) یکی از فراگیرترین و رایج‌ترین مراسم آیینی نمایشی باران در نقاط مختلف ایران و حتی دیگر کشورها است.
این مراسم نیز به خاطر طلب باران در خشک‌سالی‌ها در ناحیه‌های مختلف اجرا می‌شده و می‌شود.
بر اساس این گزارش در این بسته‌بندی برای ساخت عروسک بارا‌ن‌خواه یک عدد قاشق چوبی بزرگ، دو قاشق چوبی کوچک، یک عدد چسب مایع، لوازم تزیینی و دو عدد چشم عروسک تعبیه شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند عروسک باران‌خواه را به قیمت 17هزار تومان از غرفه کانون در بخش کودک و نوجوان سالن شماره 108، غرفه 254 بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری کنند.
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت 95 در «شهر آفتاب» واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران ـ قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان است.