تولیدات فاخر کانون را به دست بچه‌های ایران برسانیم

افزایش فروش محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به توسعه فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها کمک می‌کند و نگاه مسوولان کانون به حوزه بازرگانی کاملا فرهنگی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون که در جمع نمایندگان و فروشندگان محصولات کانون در سراسر کشور سخنرانی می‌کرد در این زمینه خواستار افزایش ارتباط فروشندگان با مربیان و کارشناسان کانون شد.
وی در گردهم‌آیی مسوولان و نمایندگان فروش محصولات فرهنگی کانون در تهران به آن‌ها گفت: نگاه مسوولان کانون به این حوزه تنها بحث فروش و تجارت نیست بلکه به این فروشگاه‌ها به عنوان یک مرکز فرهنگی در کنار مراکز فرهنگی کانون نگاه می‌کنیم و هرقدر میزان فروش ما بالاتر برود و تولیدات خوب و فاخر کانون به دست بچه‌های این سرزمین برسد به واقع به توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی کمک کرده‌ایم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون به گردهم‌آیی مشترک مدیران کل کانون و معاونان فرهنگی پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور - که چند روز پیش در کانون برگزار شد - اشاره کرد و افزود: حضور کانون و عرضه محصولات آن در مدارس تاکید مقام معظم رهبری، وزیر آموزش و پرورش و مسوولان کانون است و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه باعث هم‌افزایی بیشتر دو بخش دولتی و غیردولتی می‌شود.
واحدی در ادامه به مسوولان و نمایندگان فروش محصولات کانون توصیه کرد که نحوه برخورد و کلام فروشندگان این فروشگاه‌ها نباید با شیوه‌ی ارتباط مربیان کانون با مراجعه‌کنندگان، تفاوتی داشته باشد در عین حال اشراف کامل فروشندگان به قفسه این مراکز و موضوع آثار عرضه‌ شده، ارایه فرم‌های ارزیابی آثار با همراهی مدیریت فروش و بازرگانی کانون، تکریم مخاطب، مراقبت و امانت‌داری از محصولات کانون، شفاف‌سازی و اعتمادسازی مالی و در مجموع تبدیل این مراکز به فروشگاه‌های معیار و بانشاط برای بچه‌ها و خانواده‌ها از دیگر توصیه‌های این مسوول کانون به نمایندگان فروش بود.
وی در عین حال اهمیت رقابت در عرصه نشر و سودآوری را در کنار نگاه فرهنگی کانون برای تحقق اقتصاد فرهنگی ضروری دانست و یادآور شد: نباید تصور کنیم که عرصه‌ی فروش محصولات فرهنگی زیان‌ده است و دارای سودآوری نیست باید همه توان خود را به کار بگیریم و ارتباط بیشتری با خانواده‌ها، مدارس و سازمانهای فرهنگی برقرار کنیم تا نخست، هزینه‌های تولید محصولات را تامین کنیم و پس از آن به دنبال سودآوری نیز باشیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در این بخش تصریح کرد: نباید در فروشگاه‌ها بنشینیم تا مشتری به سراغ ما بیاید. برای توسعه و تحقق عدالت فرهنگی باید ما به دنبال خانواده‌ها برویم. راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید، حضور در مدارس و ارایه بسته‌های ویژه محصولات فرهنگی به خانواده‌ها و سازمان‌ها می‌تواند به افزایش میزان فروش محصولات کانون کمک کند.
واحدی در عین حال از حمایت مسوولان کانون از فعالیت‌های نمایندگان بخش خصوصی برای عرضه محصولات فرهنگی خبر داد و تاکید کرد که سیاست‌های تشویقی برای ادارات کانون استان‌ها نیز در نظر گرفته شده است. در صورتی که این مراکز به افزایش فروش محصولات کانون کمک کنند بخشی از این درآمد به خود آن‌ها تعلق خواهد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم در ادارات کل کانون استان‌ها، شورایی برای توسعه عرضه محصولات کانون تشکیل شود.
بر اساس این گزارش در ابتدای این گردهم‌آیی جعفر عبدی مدیر دفتر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون گزارشی از برنامه‌های این گردهم‌آیی یک روزه و برنامه‌های آموزشی آن ارایه و شاخصه‌های یک فروشگاه و مرکز عرضه محصولات کانون را تشریح کرد.
وی ارتباط مناسب با مدارس، مدیران کل کانون و آموزش و پرورش و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادها را از جمله راه‌هایی دانست که به افزایش فروش محصولات کانون کمک خواهد کرد.
این گردهم‌آیی روز 30 اردیبهشت سال 1395 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد.
برپایی کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش از سوی یکی از متخصصان این حوزه، بخشی از برنامه‌های این گردهم‌آیی یک روزه را به خود اختصاص داد.