مهمانی 10 روزه کانون برای مهر و نیایش کودکان تهرانی

«مهمانی مهر و نیایش» عنوان ویژه برنامه‌ای است که از روز چهارشنبه 26 خرداد و به مناسبت ماه مبارک رمضان کار خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون آغاز می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مرکز یک‌بار دیگر در ماه مبارک رمضان فضایی را برای حضور کودکان و نوجوانان تهرانی و خانواده‌های آنان در ماه ضیافت الهی فراهم می‌کند تا تهرانی‌ها بتوانند از برنامه‌‌های جذاب و درعین حال آموزنده کانون در حوزه فعالیت‌های دینی و مذهبی بهره‌مند شوند.
این ویژه برنامه‌ها از 26 خرداد تا 4 تیر هم‌زمان با 9 تا 18 رمضان برگزار می‌شود و انداختن سفره افطار در هر شب برای یک گروه از کودکان همچون ایتام، کودکان کار، بیماران و... با مشارکت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و برپایی جنگ‌های شبانه ویژه کودکان شامل قصه‌گویی، موسیقی، تئاتر، نمایش فیلم، هم‌خوانی قرآن، سخنرانی مذهبی، تواشیح و همچنین نمایش فیلم‌های مناسبتی، بخشی از برنامه‌های «مهمانی مهر و نیایش» در کانون است.
فراخوان و کارزاری نیز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «گروه سلامت و هنر» با عنوان #دوباره_میخوانم برپا شده است تا در حاشیه‌ی این نمایشگاه، کتاب‌ها و محصولات فرهنگی مردم تهران و نیکوکاران و خیران با همراهی نویسندگان، تصویرگران و اقشار فرهنگی، کتاب و محصولات فرهنگی جمع‌آوری و به راه‌اندازی و تجهیز کتاب‌خانه‌ی بیمارستان‌های کودک اختصاص یابد.
در عین حال، برنامه‌ی خوانش قرآن از سوی نوجوانان هر شب قبل از افطار، اجرای مسابقه‌های متنوع قرآنی، برپایی نمایشگاه با موضوع رمضانِ اقوام ایرانی با مشارکت کودکان دیگر شهرها ‌و برگزاری کارگاه‏های فرهنگی هنری ویژه کودکان و خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌های این مهمانی محسوب می‌شود.
همچنین برپایی نمایشگاه کتاب، اسباب‌بازی‌، نرم‌افزار و... با محتوای دینی، برپایی نمایشگاه تصویرسازی‌ و عکس‌های کتاب‌های کانون با موضوع ماه مبارک رمضان و تجلیل از برخی کودکان مانند روزه‌اولی‌ها یا فرزندان شهدای مدافع حرم و... از جمله فعالیت‌های این ویژه‌برنامه به شمار می‌رود.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران با «مهمانی مهر و نیایش» به مدت 10 شب از ساعت 19 تا 23 پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها است. 

تیرزر مهمانی مهر و نیایش: