سرودخوانی بچه‌های مترو تهران 10 روز در کانون

گروه سرود شرکت قطارهای شهری تهران (مترو) از اولین روز اجرای ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» هرشب برای بازدیدکنندگان سرود خواندند.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی آصفی مربی این گروه در این باره گفت: این‌گروه‌های سرود که ازبین بچه‌های مرکز فرهنگی‌هنری «بیت‌القرآن» انتخاب شده‌اند به درخواست متروی تهران سرودهایی را در زمینه‌‌ی آموزش‌های شهروندی اجرا می‌کنند.
وی افزود: گروه 35 نفره سرود متروی تهران در سه گروه 12 نفری هر روز  در ساعت‌های 16 تا 18 به مدت یک و نیم ساعت در ایستگاه‌های مختلف برای مسافران اجرا می‌کنند.
مربی این گروه در ادامه یادآور شد:  12 قطعه سرود در زمینه‌ی آموزش‌های شهروندی با هدف فرهنگ سازی استفاده بهتر از قطار شهری متروی تهران از قبیل چگونگی استفاده از پله برقی در ایستگاه‌ها، آسانسورها، خط‌های زرد و... در قالب سرود آماده شده که در ایستگاه‌ها به مسافران یادآوری می‌شود.
 به گفته‌ی آصفی شعرهای این گروه را مصطفی رحماندوست سروده و آهنگ‌سازی و تنظیم آن در معاونت فرهنگی قطار شهری متروی تهران صورت گرفته است و تاکنون نیزدر بسیاری از ارگان‌ها و شبکه‌های تلویزیونی سیما اجرا شده است.
این گروه به مدت 10 شب برخی از این سرودها را در ویژه‌برنامه مهمانی مهر و نیایش کانون اجرا کردند که با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.
ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» که از روز 26 خرداد(9 رمضان) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده بود، پس از 10 شب اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی، جنگ‌شبانه و... روز 4 تیر 1395( 18 رمضان) به کار خود پایان داد.