نامزدهای دو بخش جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان اعلام شدند

نامزدهای دو بخش «گفت‌وگو» و «گزارش» دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان 384 عنوان اثر که از سوی هیأت داوران بخش گفت‌وگو این جشنواره بررسی شد 11 اثر در رده‌ی کودک و نوجوان به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شدند.
در عین حال در بخش گفت‌وگو رده‌ی کودک آزاده جلالوند با اثر «دختری که با یک پا به سمت موفقیت می‌دود»، سعیده موسوی با اثر «ترانه کوچک پهلوانی»، نیره رضایی‌مطلق با اثر «بدون تو دنیا چیزی کم دارد!» هر سه از نشریه همشهری بچه‌ها، مجید ملامحمدی با اثر «جدول یک سرگرمی سالم و کم هزینه» از نشریه پوپک و هادی محبی با اثر «کوچه‌ها را آب و جارو کنیم» از نشریه آفتاب به عنوان نامزد انتخاب شدند.
همچنین در بخش گفت‌وگو رده‌ی نوجوان فاطمه مشهدی‌رستم با اثر «خندیدن را خیلی دوست دارم» و زیتا ملکی با دو اثر «دم طنز گرم» و«مهمان‌ ناخوانده‌ای به نام جنگ» از نشریه سلام بچه‌ها، محمد سرابی با اثر «سفری با رؤیای رسیدن به ستاره‌ها» از نشریه دوچرخه، فاطمه ناظری با اثر «هیچ‌کس مثل مادرم صدایم نمی‌کند» از نشریه کیهان بچه‌ها و سیده فاطمه موسوی با اثر «خستگی‌هایی که لذت بخشند» از نشریه سه یک سه، به عنوان نامزد از سوی هیأت داوران معرفی شدند.
هیأت داوران این جشنواره در بخش گزارش نیز از میان 240 عنوان اثر، 13 اثر را در رده‌ی کودک و نوجوان به عنوان نامزد دریافت جایزه اعلام کردند.
بر اساس این خبر، در بخش «گزارش» رده‌ی کودک سمانه رحیمی با اثر «هاله کوچولو عروسک جهانگرد»، نرگس خانعلیزاده با اثر «کارهای بزرگ با دست‌های کوچک» و علی سیف‌اللهی با اثر «کارهای بزرگ و قدم‌های کوچک» هر سه از همشهری بچه‌ها، مریم جعفری با اثر «مجموعه عکس نوشته‌ها» از نشریه سنجاقک و فریبا دیندار و زهرا عبدی با اثر «اگر گم بشوم، گریه نمی‌کنم!» از نشریه آفتاب نامزد دریافت جایزه شدند.
همچنین ملیکا افشار با اثر «به دنیای ما خوش آمدید» از نشریه نیمکت شاگردها، نیلوفر نیک‌بنیاد با اثر «روزهای خوب کودکی لحظه‌های خوب زندگی» از نشریه کوله‌پشتی، نفیسه مجیدزاده‌ با اثر «گاهی به آب فکر کن» و فریبا خانی با اثر «سنگ‌ها دوباره متولد می‌شوند!» هر دو از نشریه دوچرخه، جلال‌الدین گلشاهی با اثر «چهار روز بی‌وقفه هیجان» از نشریه پیشگامان، آراسته گنجی‌پور با اثر «عملیات نجات تخم‌مرغ» از نشریه کیهان بچه‌ها، امیرهادی انواری با اثر «آقای کلیدساز و سنجاق معروفش» از نشریه نیمکت شاگردها و زهرا عبدی با اثر «در دل کوچه باغ‌های کن» از نشریه سه یک سه، در رده‌ی نوجوان بخش گزارش از سوی اعضای داوری به عنوان نامزد اعلام شدند.
آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در سال‌های 1392 و 1393 و در 10 بخش مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت.
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان روز 28 تیر در مرکز‌ آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی می‌شوند.