مجوز شورای نظارت، شرط حضور در جشنواره اسباب‌بازی

بیش از 50 واحد تولیدی در حوزه‌ی سرگرمی و اسباب‌بازی برای حضور در بخش نمایشگاهی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته‌ی مسوول بخش نمایشگاهی این جشنواره، حضور نزدیک به 30 مجموعه‌ی تولیدی و فعال اسباب‌بازی در این رویداد فرهنگی قطعی شده و در روزهای منتهی به جشنواره نیز تکلیف حضور دیگر تولیدکنندگان و واردکنندگان روشن می‌شود.
ابوالقاسم سلیمانی، مسوول بخش نمایشگاهی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی کانون با تاکید بر این‌که تنها تولیدکنندگان و واردکنندگان دارای مجوز از شورای نظارت بر اسباب‌بازی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت که آمادگی برپایی 60 غرفه را در نمایشگاه این جشنواره داریم.
هرچند وی تاکید کرد آن دسته از تولید کنندگانی که در مراحل دریافت مجوز هستند نیز در اولویت دوم بخش نمایشگاهی قرار می‌گیرند.
مسوول بخش نمایشگاه جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در تشریح اهداف این رویداد گفت: همان‌طور که کانون متولی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان‌ونوجوانان است و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان، یکی از اهداف ما می‌تواند این باشد که خدمات خوبی به کودکان و خانواده‌ی آن‌ها در حوزه‌ی سرگرمی بدهیم.
وی همچنین افزود: اگر در این جشنواره‌ی ملی شرایطی فراهم کنیم تا تولیدکنندگان داخلی با مخاطبان خودشان، یعنی خانواده‌ها و بچه‌ها، تعامل داشته باشند، درک بهتری از نیاز آن‌ها به دست می‌آورند و در نتیجه کل بازار اسباب‌بازی و سرگرمی در کشور سود می‌برد.
سلیمانی با اشاره به نام‌گذاری سال 1395 به عنوان سال اقتصاد ملی، گفت: اگر بتوانیم در این بخش پلی باشیم بین خانواده‌ها و تولیدکنندگان، موفق شده‌ایم کار خوبی انجام بدهیم. هرچند که معتقدم باید در کنار حمایت از تولید داخلی برای ارتقای سطح کیفی و کمی آن‌ها، باید از تولیدات خوب و فاخر بین‌المللی هم استفاده کنیم. البته با این هدف که بتوانیم صنعت خودمان را ارتقا بدهیم نه این‌که مصرف‌کننده باشیم.
به عقیده‌ی مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون، محل برپایی جشنواره و نمایشگاه اسباب‌بازی و کنار هم قرار گرفتن تولیدات داخلی در کنار کالای وارداتی دارای مجوز از شورای نظارت بر اسباب‌بازی، این فرصت را ایجاد می‌کند که تولیدکنندگان ما با آن‌ها تعامل داشته باشند و از تجربیات هم استفاده کنند.
بر اساس این خبر، برپایی پنج کارگاه تخصصی برای عموم دست‌اندرکاران، به همراه پنج نشست سخنرانی و یک سمینار علمی، در کنار کارگاه‌هایی برای مربیان کانون، از جمله بخش‌های جنبی جشنواره اسباب‌بازی است.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از 18 تا 22 هرروز میزبان خانواده‌ها، تولیدکنندگان و طراحان و همچنین واردکنندگان اسباب‌بازی و سرگرمی خواهد بود.
این جشنواره به میزبانی کانون، در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.