تولید 19 محصول سرگرم‌کننده کانون در سال 94

مسوول امور اجرایی مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تولید 19 عنوان محصول از سوی این مرکز طی سال 94 خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با هفته‌ی دولت امیرحسن سلام‌زاده با ارایه‌ی گزارشی، درباره‌ی تعداد محصولات تولیدشده‌ی کانون در این مرکز طی سه‌سال و نیم گذشته توضیح داد: سال 91 با حجم سرمایه‌گذاری حدود یک میلیارد ریال سه عنوان، سال 92 با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 300 میلیون ریال چهار عنوان و در سال 93 با حجم سرمایه‌‌گذاری دو میلیارد و 500هزار میلیون، سه عنوان محصول تولید شده است.
وی ادامه داد: اما این رویکرد در انتهای سال 94 به 19 عنوان محصول با حجم سرمایه‌گذاری هشت میلیارد و 800میلیون ریال رسید. تمامی این محصولات با شمارگان 6هزار عدد تولید شده‌اند به‌جز عروسک‌های دارا و سارا که شمارگان آن‌ها 25هزار عدد بوده است.
این مسوول کانونی همچنین گفت: از لحاظ شمارگان نیز 15هزار عدد در سال 91، 24هزار عدد در سال 92، 12هزار عدد سال 93 و 122هزار و 500 عدد در سال 94 محصول تولید کرده‌ایم. از همین روی از سال 91 تا 94 در تولید محصول افزایش قابل توجهی داشته‌ایم.
او به برخی از تولیدات مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون در سال 94 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 25هزار عدد از عروسک دارا و سارا (هفت‌هزار و 500 عروسک دارا و 17هزار و 500 عروسک سارا) تولید و به واحد فروش تحویل داده‌ شده است.
همچنین هشت عنوان از مجموعه‌ی مجسمه‌های مقوایی طی سال 94 از سوی این مرکز تولید شده است. به گفته‌ی او مجموعه‌ی مجسمه‌های مقوایی شامل جوجه اردک، ماشین گنج‌یاب، مرغ عشق، پازل حیوانات، ماشین مسابقه، فرفره، خرگوش و آکواریوم می‌شود.
خشک‌کن گیاهان، سرگرمی پازل کامیون چوبی، سازه سه گوش، سرگرمی گردونه کلمات، سرگرمی پازل سه کاره چوبی، کیت عروسک تکم، لباس‌های محلی عروسک‌ها، عروسک باران‌خواه، چادر نماز عروسک سارا و دستگاه بافت حلقوی نیز از دیگر تولیدات مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون هستند.
به گفته‌ی سلام‌زاده تمامی این محصولات به واحد فروش تحویل داده و در سراسر کشور توزیع می‌شود. شمارگان عمده‌ی همه‌ی محصولات 6هزار عدد است.
این مسوول درباره‌ی شمارگان تولیدات مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون توضیح داد: این شمارگان متناسب با توانایی مالی مرکز است. هرچند می‌دانیم در ایران شمارگان مناسب برای هر محصول دست کم یک میلیون عدد است. برهمین اساس از دیدگاه خودمان تولید 6هزار عدد از هر محصول فقط تولیدی در حد نمونه است.
مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون همچنین در برپایی جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور نیز در دو دوره‌ی گذشته مشارکت داشته و در آخرین دور این رویداد در ماه گذشته، از یک سرگرمی جدید رونمایی کرد.