ساخت مجتمع فرهنگی، هنری و  آموزشی کانون در نشتارود آغاز شد

دو کودک نشتارودی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلنگ احداث بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و آموزشی، اردویی کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان را در شمال ایران بر زمین زدند تا هم مردم این شهر ساحلی دریای خزر و هم اعضاء و کارکنان کانون سراسر کشور بتوانند از امکانات این مجتمع بهره‌مند شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، ساخت این مرکز را در مسیر ایجاد توسعه عدالت فرهنگی دانست و افزود؛ هرجای کشور که کانون در آن‌جا زمین یا فضایی داشته باشد، آن را به کودکان اختصاص می‌دهد تا کودکان خانه مهربانی خودشان را بنا کنند. و اکنون نیز مردم نشتارود هدیه ای از کانون دریافت می‌کنند که با احداث مجتمع فرهنگی هنری و آموزشی لبخند را بر لبان  کودکان و نوجوانان این شهر و کشور خواهد نشاند.
فریدون واحدی با بیان این که مجتمع در زمینی به مساحت 17هزار متر مربع احداث خواهد شد، توضیح داد که مجتمع فرهنگی هنری، دارای بخش‌های کتاب‌خانه، سالن آمفی تئاتر و سینمای کودک، کارگاه‌های فرهنگی هنری و خواب‌گاه‌های اردویی خواهد بود.
وی افزود: پروژه با نگاه به آینده، چند منظوره طراحی شده است و امیدواریم با حمایت مسوولان شهری و کانون بتوانیم این فضا را ظرف 2 سال آماده و از آن بهره‌برداری کنیم.
در این آیین که برخی از مسوولان و مدیران کل کانون استان های کشور و امام‌جمعه و مسوولان شهری نشتارود نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین قادی امام جمعه این شهر نیز اظهار امیدواری کرد؛ این  مرکز برای مردم و بچه‌های شهر منشا  خیر و برکت باشد وی یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان شهر را  نبود مجتمع فرهنگی مناسب برای کودکان و نوجوانان دانست و از اقدام ارزشمند کانون قدردانی کرد.
مهندس کشاورز، معاون عمرانی فرماندار نشتارود در استان مازندران با ابراز خوشحالی از این اقدام کانون با اشاره به این که آغاز ساخت این مجتمع را در ادامه پروژه‌های هفته دولت دانست و افزود، امیدواریم پروژه ظرف مدت تعیین‌شده به بهره‌برداری برسد.
ابراهیم عسگرپور بخشدار نشتارود نیز با ابراز خرسندی از آغاز ساخت این مرکز در شهرستان نشتارود یادآور شد این شهر با وجود  27 هزار نفر جمعیت و تعداد زیاد دانش آموزان می‌تواند در عرصه فرهنگ کشور نقش آفرین باشد چرا‌که امروز جامعه برای توسعه خود به فرهنگی پویا نیازمند است.
وی تاکید کرد در کنار کانون خواهیم بود و از احداث این مرکز حمایت خواهیم کرد.
آیین کلنگ‌زنی احداث مجتمع فرهنگی هنری و آموزشی کانون در نشتارود هم‌زمان با گردهم‌آیی مدیران کل کانون استان‌های کشور روز 11 شهریور 1395 در نشتارود برگزار شد.