تماشای «پرواز» در جشنواره نمایش عروسکی کانون

مهدی صالحی‌اقدم و چهار عضو کانون تبریز با نمایش «پرواز» به هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمدند.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استان آذربایجان‌شرقی با نمایشی تلفیقی در دوسالانه‌ی نمایش عروسکی کانون شرکت کرده است. به گفته‌ی مهدی صالحی‌اقدم این نمایش با اقتباس از داستان «پرواز کن، پرواز» ساخته شده است.
این مربی کانون در توضیح روند آماده‌سازی این نمایش گفت: «پس از اعلام فراخوان و آماده‌سازی متن که حدود یک ماه به طول انجامید، ساخت عروسک‌ها و دکور آغاز شد. اعضا پس از آن تمرین‌ها را آغاز کردند.»
او در توضیح شیوه‌ی تدوین این نمایش‌نامه گفت: «تا پیش از این هیچ‌گاه از منابع مکتوب کانون استفاده نکرده بودم و همواره نمایش‌نامه‌ها را خودم می‌نوشتم اما این بار با مراجعه به منابع کانون، این اثر بازنویسی و نوشته شد. به همین دلیل طی سال‌ها کار در این حوزه تا به حال با محدودیت متن و موضوع روبرو نشده بودم.»
بر اساس این گزارش، نمایش «پرواز» با تکنیک سایه‌ای و بن‌راکو به اجرا در خواهد آمد. کارگردان این اثر گفت: «هماهنگی تکنیک و متن بسیار مهم است. از آن‌جا که در بخش‌هایی از داستان کاراکتر با خودش صحبت می‌کند به نظر آمد استفاده از تکنیک سایه‌ای کاملاً ضروری است.»
او با اشاره به انتخاب تنها یازده گروه از بین 473 نمایش برای حضور در مرحله‌ی پایانی جشنواره اظهار امیدواری کرد در دوره‌های آینده شاهد حضور گروه‌های بیشتری در این مرحله باشیم تا هر گروه بتواند تجربیات خود را در این دو روز با دیگران به اشتراک بگذارد.
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی روزهای 6 تا 8 مهر 1395 در ساری برگزار می‌شود که در دوره پیشین - که اسفند سال 1393 در شیراز برگزار شد - 13 نمایش از بین تنها 76 عنوان اثر ارسال شده به دبیرخانه به مرحله کشوری راه یافته بود که نشان‌گر رشد قابل توجه آمار آثار تولیدی مراکز کانون در سراسر کشور است.