دو اثر برتر بخش پوستر جشنواره نمایش عروسکی تقدیر می‌شود

16 اثر منتخب بخش پوستر هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون از امروز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

به‌‌ گزارش اداره ‌کل روابط‌عمومی و امور‌بین‌الملل کانون مامک یحیی‌پور از داوران بخش پوستر دوسالانه‌ی نمایش عروسکی از بررسی 58 اثر در این بخش خبر داد.
او در گفت‌و‌گویی کوتاه اعلام کرد: «داوری این بخش در سه مرحله صورت گرفت. داوران 58 اثر از 17 استان کشور را بررسی کردند و دو اثر را شایسته‌ی تقدیر دانستند.»
وی با اعلام این‌که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از کیفیت بصری و گرافیکی برخوردار نبودند گفت: «در گام نخست عجین شدن هنرهای نمایشی و تجسمی اتفاقی خوب و قابل تحسین است. با این حال به دلیل عدم اطلاع‌رسانی سراسری این طور تلقی می‌شود که بیشتر شرکت‌کنندگان مربیان فرهنگی بوده‌اند و نه مربیان هنری و دانش آموختگان رشته‌های گرافیک و ارتباط تصویری.»
او ضمن خرسندی از این میزان علاقه‌مندی مربیان فرهنگی کانون، سیاست این دوره از جشنواره را استفاده از اثر برتر به عنوان پوستر اصلی جشنواره عنوان کرد: «اگرچه آثار، مفهوم جشنواره و گروه سنی آن را خوب بازتاب داده بودند و قرار بود اثر برتر در قالب نماد و پوستر اصلی به هنرمندان و علاقمندان معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد و ما تنها دو اثر را شایسته‌ی تقدیر دانستیم. امیدواریم که در سال‌های آتی سیاست‌های جشنواره با ارسال آثار بهتری از طرف مربیان محقق شود.»
یحیی‌پور با ابراز خرسندی از حضور پررنگ مربیان بیان کرد که قطعا طراحی پوستر نیز نیاز به متخصصانی دارد و ضروری است تا دانش شرکت‌کنندگان در این بخش گسترش یابد.
این داور در انتهای سخنانش اعلام کرد که 16 اثر منتخب در روزهای جشنواره و در شهر ساری به نمایش در آمده‌ است.
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز 6 مهر آغاز شده است و تا 8 مهر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به تماشای این آثار می‌توانند به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران واقع در ساری، خیابان رودکی،‌ بوستان سنگ مراجعه کنند.