آغاز به کار مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 28 مهر آغاز به کار می‌کند.

به‌ گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مهلتی بیست و چند روزه قصه‌گویان برتر استان‌های کل کشور به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی خواهند شد.
بنا بر اعلام اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون، نخستین استان برگزارکننده این جشنواره مرکزی خواهد بود. این استان 28 و 29 مهر آثار را به داوری خواهد گذاشت. کرمان نیز به عنوان آخرین استان برگزارکننده 17 تا 19 آبان شاهد رقابت قصه‌گویان است.
در همین حال، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مدت با سه موضوع آزاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رضوی به رقابت خواهند پرداخت.
براین اساس، در هر استان یک کارشناس و یک مربی به عنوان ناظر در جشنواره حضور خواهند داشت و سه داور به بررسی آثار می‌پردازند.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هفت بخش مربیان کانون، آزاد، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، فراگیر، نوجوانان 14 تا 17 ساله، قصه‌گویان بین‌المللی و مقاله‌نویسی بهمن امسال برگزار خواهد شد.
در مرحله بین‌المللی سه برگزیده در بخش ملی، سه برگزیده در بخش بین‌المللی، دو برگزیده در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ، یک‮ برگزیده در بخش فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و سه برگزیده در بخش نوجوانان جایزه خواهند گرفت.
در بخش رضوی نیز علاوه بر حضور هشت قصه‌گو و هشت داستان‌نویس برگزیده در جشنواره، این نفرات به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 1396 نیز معرفی خواهند شد.
 مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی