قصه‌گویی جزء جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های کانون

قصه‌گویی به عنوان یک شیوه اثرگذار تربیتی زمانی ارزشمند است که به محتوای قصه و نقش آن در پرورش فکری کودکان نیز توجه شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون قصه‌گویی را در عین‌حال یکی از فعالیت‌های فراگیر و مهم کانون توصیف کرد و گفت: برخی از فعالیت‌ها به دلیل نبود امکانات در همه مراکز کانون اجرا نمی‌شود اما قصه‌ گفتن جزو فعالیت‌هایی است که در تمام مراکز ثابت و سیار کانون وجود دارد و با مربیان و اعضای کانون عجین شده است.
وی محوری‌ترین فعالیت کانون را کتاب‌خوانی دانست و افزود: قصه‌گویی نزدیک‌ترین فعالیت به کتاب‌خوانی است چراکه قصه‌ها از کتاب‌ها استخراج می‌شوند و به ترویج مطالعه کمک می‌کند بنابراین ما معتقد هستیم که سایر فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون نیز باید در مسیر تقویت و توسعه‌ی کتاب‌خوانی باشد.
حاجیان‌زاده در ادامه توصیه کرد به این جشنواره باید نگاه برون کانونی هم داشته باشیم و به شکل ملی و کشوری آن ‌را دنبال کنیم تا علاوه بر نزدیک کردن خانواده‌ها با این موضوع، اعضای نوجوان کانون را نیز تشویق کنیم تا به این حوزه وارد شوند چراکه آن‌ها مربیان، پدران و مادران آینده هستند.
وی هم‌چنین یادآور شد که دایره حضور مربیان مهدهای ‌کودک‌، معلمان مدارس و حتی روحانیونی که با تکنیک قصه‌گویی به تبلیغ دینی می‌پردازند در این رویداد کانونی باید روز به روز گسترده‌تر شود تا این جشنواره هویت ملی خودش را دنبال کند.
به باور حاجیان‌زاده جشنواره‌ی قصه‌گویی نباید به مربیان کانون محدود شود. او در این زمینه گفت: اگرچه مربیان کانون بهترین‌هایی هستند که در این رویداد حضور دارند و با تکنیک‌های آن آشنا هستند، اما باید روز به روز فرصت‌های بیشتری را فراهم کنیم تا همه‌ی ظرفیت‌های کشور بتوانند در این جشنواره‌ی بین‌المللی شرکت کنند.
مدیرعامل کانون در بخش دیگری از سخنرانی خود بر تلاش برای حضور تعداد بیشتری از قصه‌گویان برتر از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره‌ تاکید کرد.
وی با بیان این که مدیرعامل کانون ریاست جشنواره و معاون فرهنگی دبیری این رویداد را بر عهده دارند توضیح داد: تمامی مسوولان کمیته‌های مختلف با دبیر جشنواره همکاری می‌کنند.
حاجیان‌زاده بر اهمیت تنوع‌بخشی به برنامه‌ها با هدف ایجاد روزهایی پرنشاط و پررونق با رویکردی فرهنگی و کیفیت‌بخشی به آیین پایانی جشنواره با حضور افراد علاقه‌مند و مسوولان تاکید کرد.
صدیقه حسن‌زاده مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در این نشست گزارشی از روند اجرا و دریافت آثار در جشنواره قصه‌گویی ارایه کرد.
نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهمن 1395 برگزار می‌شود.