کانون مدرسه راهی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز اجرای دوباره طرح کانون مدرسه خبر داد و این طرح را بهترین راه و مسیری میانبر برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده تبدیل آموخته‌های دانش‌آموزان به رفتار و مخاطب منفعل به مخاطب کنشگر و فعال را از نتایج اجرای چنین طرح‌هایی عنوان کرد.
کانون مدرسه عنوان طرحی است که پیشتر در دو مرحله در سال‌های 79 تا 81 و 87 تا 90 در سراسر کشور اجرا شد و بر اساس آن دانش‌آموزان مدارس به مراکز کانون می‌آمدند و برخی از سرفصل‌های درسی آن‌ها با استفاده از شیوه‌های رایج در مراکز کانون برای بچه‌ها بازگو می‌شد.
در این میان مدیرعامل کانون چند روز پیش در گردهم‌آیی مدیران کل استان‌های کانون از آغاز دوباره این طرح - البته با بازنگری کامل و با شیوه‌ای جدید با توجه به نقاط ضعف و قوت آن در گذشته خبر داده بود.
اکنون معاون فرهنگی کانون نیز در تشریح جزییات این طرح بیان کرد که کانون مدرسه به افزایش نشاط آموزشی در مدارس و بالارفتن روحیه معلمان کمک می‌کند در عین حال هیچ جایی مثل کانون نمی‌تواند آرزوی دیرین نظام آموزشی را برای حل این مشکلات برآورده کند.
قمرزاده توضیح داد این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود ابتدا مدارس از سوی مراکز انتخاب می‌شوند و بچه‌ها در دو روز پسر و دختر همراه معلم به مرکز کانون می‌آیند و در این زمینه انتخاب بهترین مراکز با مربیان خوب در موفقیت این طرح نقشی اساسی دارد.
وی اضافه کرد در زمان حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون تنها برخی از فعالیت‌ها به صورت کارگاهی به بچه‌ها ارایه می‌شود تا آن‌ها طعم فضاهای شیرینی مانند کانون را بچشند.
معاون فرهنگی کانون در پایان اضافه کرد در مرحله دوم نیز مربیان کانون ماهی یک بار برای معرفی فعالیت‌های کانون به همان مدارس مراجعه می‌کنند.