کودکان ایرانی ایده‌های ذهنی را به ‌خوبی نقاشی می‌کنند

داور بخش بین‌الملل هشتمین مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان تهران گفت: نقاشی‌های کودکان و نوجوانان ایرانی انتزاعی است و آنان ایده‌های ذهنی را به خوبی درک کرده و به تصویر می‌کشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ایونا کاسالیکا که قرار است از برگزیدگان مسابقات چهل و چهارمین نمایشگاه هنرهای زیبای «لیدیسه» کشور «چک» در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 19 و 20 آبان 1395 در شهر کرمانشاه تجلیل کند گفت: هر سال آثار زیادی از کانون برای نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبای «لیدیسه» کشور چک ارسال می‌شود که نقاشی‌های کودکان و نوجوانان ایرانی نسبت به بعضی از کشورها رنگ‌های بیشتری دارد و از روی این نقاشی‌ها می‌توان فهمید که بسیار شاد و خلاق هستند.
این بانوی هنرمند که به عنوان داور بخش بین‌الملل هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران نیز در ایران حضور دارد افزود: هر ساله حدود 20 تا 25 هزار اثر از 77 کشور به مسابقه لیدیسه ارسال می‌شود و در این دوره از نمایشگاه هم، ایران سومین مقام را در بین کشورهای شرکت کننده دیگر کسب کرده است.
این هنرمند عرصه کودک و نوجوان گفت: نقاشی‌های کودکان 5 تا 8 سال که به چک ارسال شده بود بسیار خوب هستند و به‌خوبی می‌توان از روی نقاشی‌ و عکس‌های کودکان در این نمایشگاه، اطلاعات دقیقی از محیط زندگی و شخصیت آنان دریافت کرد.
این داور بین‌المللی نقاشی به کودکان و نوجوانان ایرانی توصیه کرد: بهتر است در اندازه‌های بزرگ‌تری نقاشی کنند و از همه شیوه‌ها‌ و لوازم نقاشی از قبیل آبرنگ، گواش و پاستل و... استفاده کنند.
«کاسالیکا» در زمان حضور در ایران و سفر به کرمانشاه یک دوره آموزشی برای مربیان نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان نیز برگزار کند.
وی کتاب‌دار حوزه کودک و نوجوان است و در دانشگاه چارلز دانشکده هنرهای زیبای کشور چک فعالیت می‌کند و حدود 10 سال است که با نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه» کشور چک همکاری می‌کند.
وی به عنوان داور بخش بین‌الملل هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران با این مسابقه همکاری می‌کند مسابقه‌ای که در سال 1395 به موضوع «آب» به عنوان یکی از جلوه‌های زیبایی و طراوت جهان هستی، اختصاص یافته است.