نویسندگان، تبریز ۲۰۱۸ را دریابند

در همایش سراسری سه روزه «کتاب، کودک، جامعه» که در کانون استان آذربایجان‌شرقی برگزار ‌شد، ۵۰ تن از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان با شهردار کلان‌شهر تبریز دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهردار کلان‌شهر تبریز با اشاره به انتخاب شهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردش‌گری جهان اسلام گفت: شهر تاریخی و فرهنگی تبریز دارای چنان قدمتی هست که باعث انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 شده است.
صادق نجفی ادامه داد: شهر تبریز دارای مشاهیر و اندیشمندان نامداری چون علامه‌ی امینی، طباطبایی و جعفری است.
وی همچنین اظهار داشت: تبریز مردانی چون ستارخان‌ها و باقرخان‌ها، شهریار ملک سخن داشته است که نیازمند خلق داستان‌هایی از زندگی این بزرگان از سوی نویسندگان برای کودکان و نوجوانان است.
نجفی اظهار داشت: ما باید از سنین کودکی فرهنگ شهری و شهرنشینی را در جامعه نهادینه کنیم چرا که ارتقای سطح فرهنگی کودکان در پیشرفت فرهنگی کشور تاثیر به سزایی خواهد داشت.
شهردار تبریز در ادامه گفت: شهرداری از نویسندگانی که در موضوع تبریز 2018 بتوانند برای ارتقا فرهنگ اجتماعی کاری انجام دهند، حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.
در ادامه دیدار معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: بحث فرهنگ مقوله‌ای است که نباید برای آن سریع تصمیم‌گیری کرد و نباید انتظار ثمردهی پیش از موعد داشت.
مناف یحیی‌پور گفت: فرهنگ نیازمند سرمایه‌گذاری بلند مدت است چرا که فرهنگ در طول زمان ایجاد می‌شود و در بستر زمان نیز تغییر می‌یابد.
وی ادامه داد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای چنان ظرفیتی است که می‌تواند به عنوان بازوی کمکی شهرداری تبریز در تبریز 2018 ایفای نقش کند.
در ادامه این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی نیز گفت: کانون استان آمادگی دارد تا برای تبریز 2018 همکاری‌های فرهنگی، هنری و ادبی لازم را به انجام برساند.
هادی یوسف‌زاده عنوان کرد: برای ارتقا فرهنگ شهرنشینی باید به کودکان و نوجوانان توجه جدی داشته باشیم چرا که این کودکان هستند که آینده‌سازان مملکت اسلامی را تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش سراسری «کتاب، کودک، جامعه» در شهر تبریز امکان خوبی است تا بتوانیم شهر تبریز را برای نویسندگانی که از سراسر کشور در این شهر حضور دارند به نحو احسن معرفی کنیم.
یوسف‌زاده تصریح کرد: این کار سبب می‌شود نویسندگان و شاعران، داستان‌ها و یا شعرهایی با موضوع تبریز برای کودکان و نوجوانان بنویسند و یا بسرایند.
گفتنی است در ادامه نویسندگان حاضر در این دیدار به بیان نقطه نظرهای خود در خصوص مسائل فرهنگی شهر تبریز و موضوع تبریز 2018 پرداختند.