نجات فرهنگ به دست نویسنده‌ها و شاعران است

برای جبران کمبودهای موجود در حوزه‌ی فرهنگ و ادب، ایران نیازمند برگزاری نشست‌ها و همایش‌‌هایی در این موضوع و با محوریت کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور‌بین الملل کانون، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی در مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان حضور یافت.
سعید شبستری ضمن حضور در بین نویسندگان، شاعران و خبرنگاران به کمبودهای موجود در حوزه فرهنگ اشاره داشت و یکی از شیوه‌های حل این مساله را گسترش کتاب و کتاب‌خوانی دانست.
وی گفت: «اگر می‌خواهیم دختران و پسران خلاق و هنرمند داشته باشیم نیازمند کتاب‌هایی درخورشان این مخاطبان هستیم که اهداف آن‌ها رشد فکری این مخاطبان باشد و بتوانند بهترین استفاده را از این امکان ببرند.»
شبستری این مهم را وابسته به مولفان خواند و ادامه داد: «نویسندگان و شاعران باید در نظر داشته باشند که  شرایط سیاسی و اقتصادی ممکن است صدماتی را به فرهنگ وارد کنند و این وظیفه‌ی آنان است که در برابر این خطر بایستند.»
او برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نشست‌ها را راهی برای جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی دانست تا بتوان برخی کمبودها را جبران کرد.
او که حامل سلام گرم استاندار آذربایجان‌شرقی به «کاروان کتاب» بود سخنان خود را این چنین پایان داد:«بی‌تردید استانداری آذربایجان از برگزاری گردهم‌آیی «کودک،کتاب، جامعه» و جشنواره‌ی کتاب در شهر تبریز بسیار خرسند است و این حرکت را پاس می‌دارد.»
هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود روز دوم دی 1395 در تبریز و با اهدای جوایز برگزیدگان این رویداد فرهنگی به کار خود پایان داد.