تاثیر معضل آلودگی آب به جشنواره‌ی قصه‌‌گویی رسید

«تور عروسی» داستانی که قرار است در نوزدهمین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی روایت شود به معضل آلودگی آب و تاثیرات آن بر جانوران دریایی می‌پردازد.

به‌ گزارش اداره‌ کل روابط ‌عمومی و امور ‌بین‌‌الملل کانون، پریسا علیزاده مربی قصه‌گوی کانون استان آذربایجان غربی است که قرار است داستان «تور عروسی» را نقل کند.
او درباره‌ی این داستان می‌گوید: «این داستان درباره‌ی عروسی ستاره‌ی دریایی با اره ماهی است. ستاره‌ی دریایی به بیماری نفتی مبتلا شده و در روز عروسی به هنگام بله گفتن بیهوش می‌شود. پزشک می‌گوید که بدن ستاره باید با آب تمیز و سالم که فقط در قلب دریا وجود دارد، سم‌زدایی شود. داماد با تلاش فراوان به قلب دریا رفته و از او کمک می‌خواهد.»
این مربی کانون به بازنویسی و بازآفرینی این قصه اشاره دارد: «از اسفند 94 که این قصه را انتخاب کردم چهار بار آن را بازنویسی و بازآفرینی کردم و بعد تمرین‌ها را شروع کردم. در این مسیر از هم‌اندیشی با نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، قصه‌گویان زبده استانی استفاده کردم و قصه را بیش از 150 بار برای گروه‌های سنی «الف، ب، ج و د» بیش از 150 بار اجرا کردم.»
علیزاده به تعامل قصه‌گو و مخاطب در این مسیر می‌پردازد: «برای آن‌که بتوانم حضور بهتری در جشنواره داشته باشم از شنوندگان قصه‌ام چه کودک چه نوجوان و چه بزرگسال نظرخواهی کرده‌ام و در جهت اجرای هر چه بهتر و تعامل هر چه بیشتر، تمامی موارد و نظرات مطرح شده را به کار بستم.»
این مربی، قصه‌گویی را یکی از موثرترین و قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ، آداب و رسوم، پیام‌های تربیتی و اجتماعی، ادبیات گفتاری و... به کودکان و نوجوانان می‌داند و پرداختن به معضلات امروز جهان از جمله محیط زیست را از این راه تاثیرگذارتر تلقی می‌کند.
گفتنی است که نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 بهمن تا 1 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری پذیرای علاقه‌مندان است.