نگاه فرهنگی به پرتال کودک تقویت شود

مدیر‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعامل بین واحد‌های کارشناسی فرهنگی و فن‌آوری اطلاعات کانون را در استان‌های کشور موجب تقویت کیفیت پرتال کودک دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صدیقه حسن‌زاده در نشست هم‌اندیشی پرتال کودک که صبح روز 11 بهمن 1395 در تهران برگزار شد در عین حال راه‌اندازی پرتال کودک را افتخاری برای مجموعه کانون عنوان کرد و افزود: چشم‌انداز خوبی در مسیر حرکت این پرتال پیش‌بینی می‌شود چرا که بسیاری از داشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی ما را یک جا در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.
وی یادآور شد: اگرچه کلیدِ آخر بارگذاری و انتشار محتوای پرتال از سوی کارشناسان فن‌آوری اطلاعات زده می‌شود اما توجه به این موضوع که این کار باید با حساسیت، دقت و ظرافت انجام شود بسیار ضروری است.
پیشنهاد این مدیرکل کانون تقویت نگاه فرهنگی، هنری و ادبی، همچنین دقت بیشتر در انتخاب کلید واژه‌ها و واژگانی بود که امکان دسترسی به محتوای پرتال را فراهم می‌کند.
حسن‌زاده همچنین گزارشی از روند همکاری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و کارشناسان آن برای راه‌اندازی پرتال کودک ارایه کرد.
وی در همین حال اظهار امیدواری کرد با گام‌هایی که تاکنون برداشته شده است، یک سامانه جدید، ارتقاء یافته و به‌روز از نرم‌افزار فعلی کتا‌بداری مراکز کانون به زودی در اختیار این کتاب‌خانه‌ها قرار بگیرد.
نسخه آزمایشی پرتال کودک به نشانی www.koodak24.ir  قابل دسترسی است.