نقش جشنواره پویانمایی تهران در رشد انیمیشن قابل توجه است

«مهوش افشاری» دوبلور پیش‌کسوت و گوینده شخصیت‌های مشهور انیمیشن گفت: باید با دید تازه به انیمیشن ایران نگاه کرد و در صورتی که به فعالان این عرصه توجه بیش‌تری شود، آثار ارزش‌مندی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوبلور با سابقه سینما و تلویزیون در مورد وضعیت جوانان و سینمای انیمیشن در ایران، گفت: انیمیشن‌هایی در کشور ما ساخته می‌شود که قابل توجه هستند و باید بودجه بیش‌تری به آ‌ن‌ها تعلق گیرد. باید با دید تازه به این آثار نگاه کنیم. به تعبیر دیگر جوان‌ها انگیزه لازم برای بهتر و بهتر شدن در این حوزه را دارند و در صورت حمایت و داشتن امکانات، کارهای ارزش‌مندی را به جامعه عرصه می‌کنند.
دوبلور شخصیت‌های مشهور و خاطره‌انگیز «موشکا»، «فرانچی» و «هم اتاقی جودی ابوت» نقش جشنواره پویانمایی تهران را در بقا و رشد انیمیشن ایران بسیار قابل توجه دانست و افزود: جوانان سعی دارند کارهایی به روزتر و قابل توجه‌تر از گذشته تولید کنند، اما در برخی موارد مجبور می‌شوند به گیشه نیز توجه کنند. اگر دولت تهیه‌کنندگی آثار انیمیشن را برعهده گیرد، این مشکلات کمتر شده و رشد بیشتری را شاهد خواهیم بود و می‌توانیم در انیمیشن حرف‌های بیشتری بزنیم.
افشاری در خاتمه بیان کرد: فعالان عرصه انیمیشن ایران و به خصوص جوان‌ها استعداد بالایی دارند و همواره شاهد آثار قدرتمندی هستیم که قابل رقابت با انیمیشن‌های خارجی‌اند.
دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.