69 اثر در بخش مسابقه «گرافیک ‌متحرک» رقابت می‌کنند

از بین 100 اثر «گرافیک ‌متحرک» رسیده به دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران 69 اثر برای شرکت در بخش مسابقه گرافیک متحرک پذیرفته‌ شده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار بخش «چشم‌انداز» در قالب پنج بخش «در ستایش شعر به زبان انیمیشن»، «آفریقا روی خط استوا»، «برترین‌های گرافیک متحرک»، «هند؛ سرزمین رنگ‌ها» و «دو فیلم‌ساز از یک نسل» هستند.
بر اساس این گزارش، در بخش گرافیک ‌متحرک (موشن گرافیک)، حدود 100 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان آن‌ها 69 اثر برای شرکت در بخش مسابقه پذیرفته ‌شده‌اند.
«تیزر فیلم بادیگارد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا پورشکوری، «تریو بدون هارمونی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامین بهادری، تیتراژ «لباسی برای خدمت» به کارگردانی رامین بهادری و علیرضا قاسمخان، موشن گرافیک «چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی میلاد طوسی، «فرهنگ تحویل به‌موقع زباله» به کارگردانی مهدی صادقیان و تهیه‌کنندگی بومرنگ دبیرخانه فرهنگ شهروندی، «معرفی داستان‌های برگزیده آکادمی فانتزی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیاوش جاهد پارسا، و... در بین این آثار قرار گرفته‌اند.
موشن گرافیک با به خدمت گرفتن تمامی فن‌ها و روش‌های تولید فیلم، پویانمایی، طراحی‌گرافیک، موسیقی و صدا توانسته است به‌ عنوان یک قالب هنری شناخته شود. حوزه نفوذ موشن‌گرافیک محیط‌های عمومی، نمایشگرهای کوچک و بزرگ خیابانی، کامپیوترها، بازی‌ها، گوشی‌های موبایل، فروشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، طراحی لباس، لوازم خانگی، ورزش، هنرهای جدید و... است.
دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.