آشنایی با تکنیک پویانمایی جهان در «وقت اضافه»

تعدادی از انیمیشن‌های مطرح جهان در بخش «وقت اضافه» دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روی پرده می‌روند. این آثار که از راه‌یابی به بخش مسابقه بین‌الملل بازمانده‌اند، می‌توانند مخاطب ایرانی را با تکنیک‌های فیلم‌سازی آشنا کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش جنبی جشنواره دهم پویانمایی بخشی با عنوان «وقت اضافه» وجود دارد که به نمایش فیلم‌های مطرح جهان می‌پردازد. در این بخش فیلم‌هایی که به دلیل محدودیت‌های زمانی یا محدودیت در تعداد آثار به بخش مسابقه راه پیدا نکرده‌اند، نمایش داده می‌شود.
در این بخش، فیلم‌های مختلفی نمایش داده می‌شود که «خروس تنهای غمگین» به کارگردانی لئونید اشملکوف به مدت 6:00 از روسیه، «آشغال» به کارگردانی والتر تورنیر به مدت 5:00 از اروگوئه، «امواج 98» به کارگردانی الی داقر به مدت 15:00/ از دو کشور لبنان و قطر، «ذخیره شود به نام» به کارگردانی مشترک آرتور بوردات، ماکسیم دوپوی، لوک جیراود و ماتیو پاگی به مدت 5:36 از فرانسه و «رویای کودکانه» به کارگردانی کریستوف ژرارد به مدت 10:22 از فرانسه از جمله آن‌ها هستند.
«کشور مسافر» به کارگردانی ایوان بوگدانوف به مدت 13:38 از دو کشور بلغارستان و کرواسی، «خالی بی‌سر بزرگ» به کارگردانی کرین نایلی خلیفه به مدت 4:08 از کانادا، «پیپو» به کارگردانی مشترک الیوت دشوسس و تیمور تهرانی به مدت 9:12 از آلمان، «فرای کتاب‌ها» به کارگردانی مشترک ژرومی باتیستلی، ماتیلده کارتیگنی، نیکلاس ایوین، مائنا پایلت، روبین پلیسیر و جودیتواهلر به مدت 6:38 از فرانسه، «محافظ» به کارگردانی الساندرو نوولی به مدت 4:52 از اسپانیا و ایتالیا، «گرگ شکم قلمبه» به کارگردانی ماریون دیان جاماولت به مدت 3:46 از بلژیک و «قلب زیبای زشت» به کارگردانی گرگوری کاسارس به مدت 11:50 از سوئیس از دیگر آثاری است که در این بخش به نمایش در می‌آید.
دهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.