مرور آثار علی‌اکبر صادقی در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

آثار انیمیشن علی‌اکبر صادقی نقاش و تصویرگر معاصر در بخش نمایش‌ ویژه دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران مرور می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار علی‌اکبر صادقی به ‌عنوان یکی از پیش‌کسوتان انیمشین ایران دومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با عنوان «تولدی دیگر؛ مرور آثار علی‌اکبر صادقی» نمایش داده می‌شود.
بر اساس این گزارش، استاد علی‌اکبر صادقی متولد سال 1316 تهران است که در دوران دبیرستان نقاشی آبرنگ را زیر نظر آواک هایراپتیان آموخت و در سال 1377 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. یک سال بعد سبک ویژه‌ای در هنر ویترای یا شیشه بند منقوش با حال و هوای سبک ایرانی ابداع کرد. او پس از پایان تحصیل چند فیلم نقاشی متحرک ساخت و برای چند کتاب تصویرگری کرد.
او در آن زمان در زمینه‌های ساخت فیلم‌های نقاشی متحرک، تصویرگری کتاب، نقاشی آبرنگ و رنگ‌روغن مهارت ویژه‌ای داشت. در حوزه پویانمایی آثار کوتاه وی جوایز و تقدیرهای متعدد داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرده است.
این هنرمند همچنین تصویرسازی بیش از 40 کتاب را در کارنامه دارد و در این زمینه جوایز بسیاری دریافت کرده است. در سال 1356 صادقی فیلم‌سازی را به‌کلی کنار گذاشت و به نقاشی سبک سورئال گرایش پیدا کرد و در سال 1367 پس از سال‌ها دوری از نقاشی آبرنگ، دوباره به آن روی آورد.
از دیگر فعالیت‌های این هنرمند می‌توانیم به برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، تدریس در دانشگاه، عضویت در انجمن‌‌ها و حیات‌های علمی اشاره کنیم. در سال 1370 در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از علی‌اکبر به خاطر دست‌آوردهای هنری ارزشمندش تجلیل شد.
آثار علی‌اکبر صادقی روز دوشنبه 16 اسفند در چهار سالن غدیرِ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، سینما فلسطین، سینما کانون و سینما آزادی ساعت 19 و در سالن شهید بهنام محمدی ساعت 21 روی پرده می‌رود.
دهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.